Friday, May 29, 2009

Bangunan runtuh lagi kerana Mentaliti Dunia Ke-3



Petaling Jaya 28 Mei 2009: Beginilah masyarakat Mentaliti Dunia Ke-3 yang membuat kerja yang tidak cekap dan tidak memikirkan risiko yang bakal dihadapi. Segala kerja-kerja difikirkan keuntungan dengan cara yang murah dan cepat. Bila dah berlaku baru nak ambil tindakan dan mencari silap salah. Kalau kita lihat di negara maju meruntuhkan bangunan yang lebih besar dan rumit ditengah-tengah kesesakan tetapi dapat dilakukan dengan selamat sehinggakan seekor kucingpun tidak dibiarkan mati.

Bernama melaporkan Timbalan menteri Perumahan dan kerajaan Tempatan Datuk Seri Lajim Ukim seperti diperkatakan dalam penyiasatan atas kejadian ini telah dikenal-pasti bahawa terdapat lebihan beban berat disebabkan penggunaan jentera berat bagi kerja-kerja memusnahkan bangunan lama Supermarket Jaya yang terjadinya runtuhan ini.

Lajim berkata 8 buah mesin jenkaut berat telah berada di atas bangunan apabila kejadian ini berlaku. ‘Penyiasatan juga belum dapat mengenal-pasti bilangan mesin pengangkut dan jentara lain yang turut berada di dalam bangunan itu” katanya kepada pemberita ketika berada di tempat kejadian malam Khamis lepas.





4 comments:

  1. Hasrat DAP berkuasa sepenuh nya untuk memerintah akhirnya tercapai juga. Walaupun hanya sebuah negeri, iaitu P Pinang. Cita2 mereka ini termakbul dengan pertolongan PAS dan PKR. Sangat besar nilai jasa budi PAS dan PKR ini terhadap negara kerana telah menyerahkan P Pinang kepada DAP.

    ReplyDelete
  2. bodoh punya tok_gajah, abih tu yg GERAKAN perintah P.Pinang dulu tu apa?? bangsat!

    ReplyDelete
  3. Orang melayu kena ambil contoh di negeri Perak.

    Semasa Pakatan Rakyat perintah, walaupun MB nya Melayu, tetapi Exco nya ada 6 DAP, 3 PKR dan 1 PAS.
    Semua jawatan penting cina pegang.

    Sekarang di bawah BN perintah, kita cuma lantik 7 EXCO termasuk MB.
    7 UMNO(1 wanita), 1 MCA. 1 india dilantik sebagai speaker (walaupun india tiada calun ADUN nya)

    Semasa pentadbiran PR tiada EXCO wanita dilantiknya.

    Kepada orang melayu yang sedar, kita rakyat Perak sudah terselamat dari bale DAP.

    Ini adalah peringatan kepada melayu di negeri2 lain.

    ReplyDelete
  4. Begitulah apabila semangat nasionalis tebal menguasai diri. Bagi nasionalis ini bukan Melayu tidak boleh hidup di Malaysia ini. Malaysia ini adalah hanya untuk orang Melayu semata-mata. Orang lain tidak boleh hidup.

    Sedangkan kita harus hidup dengan berbaik-baik dengan semua bangsa, hormat menghormati.

    Perkauman tebal begini adalah hasil didikan UMNO kepada orang Melayu.

    ReplyDelete