Thursday, July 16, 2009

Perasmian Kolej Islam Darul Ridzuan hari ini

KUALA KANGSAR 16 Julai 09. Kompleks Pengajian terbaru yang dikenali Kolej Islam Darul Ridzuan, bertempat di Bukit Chandan berhampiran Istana Iskandariah, Kuala Kangsar, Perak telah dirasmikan oleh kebawah DYMM Sultan Perak, Sultan Azlan Shah pagi ini.

Kampus Pengajian Kolej Islam Negeri Perak telah mula beroperasi 1 Jun baru ini, menggantikan sebuah bangunan sementara di Ipoh yang sejak beberapa tahun lalu. Kompleks ini telah siap sepenuhnya dibina di tapak sebuah bukit itu telah memulakan sesi pengambilan pelajar barunya bagi tahun 2008/2009 yang terdiri penuntut lelaki dan perempuan dari negeri Perak dan negeri-negeri lain di Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak.

Pada peringkat awal pembukaannya, seramai 500 orang pelajar yang telah lulus temuduga layak belajar di sini selama tiga tahun bagi mendapatkan diploma.

Kolej tersebut yang terulung seumpamanya itu di negeri Perak dibina bersebelahan sebuah masjid bagi memudahkan penuntut berjemaah bersama penduduk sekitarnya. Kolej Islam Darul Ridzuan mempunyai pensyarah-pensyarah terdiri daripada lepasan ijazah luar negara termasuk daripada beberapa fakulti universiti antarabangsa seperti Azhar dan Jordon.

InsyaAllah Negeri Perak bakal menyuburkan kepimpinan Islam dan realisasikan Islam cara hidup rakyatnya. -bp

309 comments:

  1. Tahniah kepada kerajaan Perak yang telah merealisasikan idea ini untuk kemajuan rakyat dan negeri Perak.

    ReplyDelete
  2. tahniah,tetapi kami juga berharap pemarkahan dalam keputusan peperiksaan tidak tersilap kira...result sebenar tidak tertulis seperti keputusan yang diserahkan kepada setiap pelajar.harap ambil perhatian,tq

    ReplyDelete
  3. salam..
    kami hrp kisdar akan menjd sebuah institusi spt ipta yg len..n kami juga menghrpkn spy sistem pentadbiran lbh efesien n teratur agar student2 tidak menerima impak yg tidak sepatutnya.salam

    ReplyDelete
  4. salam..
    kami sebg student mmg xpuas ati ngn pentadbiran kolej(kisdar)..
    sblm nie kami hanya plu membyr yuran plg minimum rm50,tp skg wajib mbyr rm500.
    FIKIRkanLAH BAGAIMANA STUDENT YG TIDAK BERKEMAMPUAN INGIN MEMBAYAR YURAN TERSBT...
    bukankah itu 1 kezaliman..
    selain itu juga,sikap staf bhgian bendahari yg lgsg tidak bertimbang rse,n memarahi student yg xdpt bayr yuran sebanyak rm500 sebg pendahuluan amat kami kesali..kami juga mempunyai maruah sebagai student disini..
    mereka hanya makan gaji,bkn kne byr yuran..
    sila ambil tindakan!!!!!!!!..

    ReplyDelete
  5. kolej islam xbersalah tp pihak perngurusan yg bersalah..
    sistem permarkahN pun msih terkial-kial n x teratur!!!
    da la yurn pendahuluan wajib byr rm500..
    hrmmm.. ibarat mencurah air ke daun keladi

    ReplyDelete
  6. salam.em memang tak puas hati la dengan staf2 bahagian bendahari,adala sorang staf perempuan ni.macam mana la boleh ambil kerja orang macam tu..nak ambil pekerja biarla yang beradap sopan.ini tidak,kami sebagai student tak puas hati.kami hilang rasa hormat pada staf ni,percakapan yang agak kurang ajar..jadila orang yang berbudi bahasa.tunjukla contoh yang baik kepada student2.amat memalukan SIKAP STAF YG SEPERTI INI
    .jangan la berlagak sombong.lebih baik staf ni pegi kursus mendisiplinkan diri,dan belajar beradap sopan dengan orang..SEMOGA ALLAH BERI PETUNJUK DAN HIDAYAH PADA SI DIA.AMIN............

    ReplyDelete
  7. ahlan wa sahlan..
    assalammualaikum..
    kolej islam nie pentadbiran dia kelam kabut ckit..
    lbh2 lg bhgian bendahari..
    da taw student kolej islam nie majoriti bkn ank org brada msih nk pkse student byr yuran pendaftaran sbyk rm500 sblm phujung bln 11 nie,,,thn 2009..
    ner la kami nk jolok duit,,,..
    da ar kami majoriti bkn ank berada..
    pas2 da ke patut nk ugut klo xbyr sblm phjung bln nie xle msok final exam..
    ermm trok tol sistem bru nie!!!!!!!!
    2 da 1 kezaliman pd student2 kolej islam yg xbkemampuan
    cian kami..
    LG 1 DA LA SORG STAF BHGIAN BENDAHARI NIE MMG XDA ADAB SOPAN,TAW LA KAMI XDPT BYR CASH YURAN PENDAFTARN SBYK RM500,DA KERW PATOT MRH2 N PERLI..
    ERMM MMG SDIH TOL SB MSH DA LG STAF YG XTAW BTIMBG RSE N XTAW MJG MARUAH INDIVIDU LEN..
    MYBE DIA OWG KAYA,XDPT MEMAHAMI KAMI....
    HARAP PIHAK YG BERTANGGJWB SILA AMBIL TINDAKAN!!!
    JASA BEK TUAN PUAN AMAT DIHARGAI...
    SEKIAN..

    ReplyDelete
  8. agaknye kene tempek kat dinding pejabat bendahari tu 'ALLAH MEMANDANG KITA, BEKERJA SEMATA2 KERANA ALLAH'..nama kolej je islam,tp budaya bkerja jauh islam..

    ReplyDelete
  9. cuba bterus trg kpd pihak atasn kolej. sgla tndkn kmgkinn akn datsi. cuba wat tindkn spertimn yg telah d wat dhlu. fikir2knlh..

    ReplyDelete
  10. program Teknologi Maklumat msih xada pngesahan dr MQA, mcm mana ni? dlm radioperak ust mohd irwan shah kta smua jurusan yng dkndalikn klj islam ni mmang ada pngesahan MQA. rupa2nya IT xada MQA!!! msih dok dlm proses, smpai bla??? 2009 dh nk hbis lusa 2010, MQA msih trawang-awang, ksian budak2 tu dok blajar plajarn yng xada cop SAH nya! esoklusa bla nk smbung blajar kmana-mana msti susah, bla nk cri krja lg susah sbb p bljar bnda yng xda SAH. ni smua msti disbbkn oleh urustadbir yng slalu lmbab n slalu smbil lewa, ptptn pun budak2 IT xdpt mcm mna??? ksian dpa. kbnyakan pljr2 tu bukannya dtng dr orng senang, phak klj islam xrasa malu k mngendali program yng xada SAH ??? xkan stiap kli timbul sem baru, baru nk mohon MQA? nmpk sngt klemahn. yng bnr ibubapa

    ReplyDelete
  11. kolej islam ke kolej sosial....staf perempuan pakai mcm tak cukup kain je...hubungan staf laki dgn pensyarah mcm anjig dgn kucng...stap laki salah guna kan blik bank..bank di jadkan tempat diaorang isap rokok dan tempat parking bas,

    ReplyDelete
  12. assalamualaikum..kolej islam mmg tak salah,tapi staf dorg macam sial..tmbh pulak bhagian bendahari..kurang ajaq gila.mulut mcm neraka.org len pon dew tahap kesabaran gak..walaupon ktorg ni studnt,hormat la sama..jgn dok men cakap lps jew.dowg ni bkn nye buat kje,,menyembang banyk..msj banyak..staf wanita tu pakaian tu jg sama.jarang sana ketat sana terbelah sana.nm kolej islam.tp....ni ka yg dinama kan klj islam..fikir la naaa

    ReplyDelete
  13. ERM MMG X SANGKA PENTADBIRAN YNG MENGGUNAKAN NAMA ISLAM SANGGUP BERBUAT DEMIKIAN ...PIHAK KOLEJ PON SATU AMIK STAFF YANG RESULT NTAH PAPE NTAH CAM MANE DEPE UAT KEJE CAM 2 LA DEPE BLAJAR DULU..PEKERJE BODO JE YANG UAT PENGURUSAN JADI BODO...

    ReplyDelete
  14. harap pihak yg bertanggung jawab,tolong perhatikan staf2 kolej islam...tak nak la nama kolej islam busuk..buruk..di pandang rendah oleh masyarakat sekeliling..oleh kerana sikap ambil lewa..harap sesangat pihak yg bertanggung jawab tolong pantau staf2 kat kolej islam ni k.....

    ReplyDelete
  15. salam..ni lak bahagian pentadbiran blh akedemik...dew student nak wat kwsp..dan dew sorang staf wanita ni,just cakap SISTEM KOMPUTER PROBLAM...pas cakap cam tu staf tu leh sambung baca novel dan bergayut di telifon....dorg ni tak dew kje ke nk buat...makan gaji buta ke....lg satu pasal PUAN HASMIDA bhgian akedemik..adaka dia cakap BIA SAYA JEW KJE KAT KWSP dan KWSP KJE KAT TMPT DIA TU...patut ke???pandai wat kje ke tak ni....sdgkan kwsp sendiri kata phk pentadbiran bhg akedemik buat kje lembab,,tak menepati apa yg kwsp nak...padahal berthn thn kwsp wat pengeluaran pembiyaan untuk anak2 yg belajar di ipt...cam mn klj ni lh wat salah lg???de pulak bila depan timbalan rektor cakap lembut gigi drpd lidah...berlakon lbh...baik jadi pelakon jew....boleh merrangkumi anugerah PELAKON TERBAIK...PADAHAL SALAH SENDIRI..TAPI WAT2 TANYA SAPA DIA....GILA KE PEW...rasa simpati la sikit....famly student ni bkn nye org sng,,nak ulang alik mai klj ni....hanya sbb bnd cam ni.FIKIR LA SAMAAAAAAAAAAAAAAAAAA..

    ReplyDelete
  16. kepada rektor....tolong pantau dan buangkan staf yg tak pandai wat kje....menghabiskan duit jew bg kat dorg yg tak pandai wat kje....banyak main....HARAP SESANGAT LA TLG AMBIL TINDAKAN PADA STAF YG TAK PANDAI WAT KJE.....

    ReplyDelete
  17. salam...betul2 sy skong pndpt yg di atas tue...kalau dah namenya satf kolej islam darul ridzuan kenalah jaga bab pemakaian...pakaian ketat dan jarang tue patut mane boleh pakai,kalau rase nak pakai jangan kerja kt cni g tmpt lain...ini untk kesedaran,tmbhn skrg kempen minggu tatatertib...sbgi wanita muslimah haruslah jaga pemakaian...pergaulan di antara lelaki dan perempuan kenalah ada batasan,yang bukan suami isteri pulak yang beria-ria g makan kat kafe berdua,kalau dh kawin xprlh...ingtlh tuhan sentiasa nmpk apa kte buat..setiap catatn baik atau buruk malaikat mencatat..

    ReplyDelete
  18. salam
    perhatian semua warga kolej islam darul ridzuan
    dengan ini ana mengisytiharkan bahawa staf2 kolej perlu berbudi bhasa ok?
    sebagai pihak atasan tunjuklah yg terbaik kpd students
    bukan melingkupkan students
    yang mana nk jalan depan depan ustaz2 dengan tonggek kan bontot tu hentikan la
    sebenarnya ustaz2 kat kolej tu tak ingin langsung nk tengok

    ReplyDelete
  19. salam...sy sokong 100 peratus di ats komen sebentar td...btul ustaz2 tak suka staf2yg gedik2...cubelah jd wanita muslimah,BAJU BIAR LONGGAR....FAHAM!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  20. btul2 aku pun sokong.. pentadbiran teruk nak mampos.. org yg tak layak naek atas..
    org yg sepatutnya naek.. kena turun..
    ish.. depa nie tak malu ker???
    da la amek staff kaum kerabat depa ja..
    result maner tengok lngsung.. klu baek takpe jugak.. nie perangai kuang ajaq gilerrr...
    aku syorkan sape2 yg nak keje ke atau blaja kat c2 baek kowng pikir blek.. keje / blaja kt c2.. buat menambahkan dosa jerrrr!!!!!

    ReplyDelete
  21. salam wahai adik2 sekalian sy sebetulnya amat terkilan ngan kolej nie...
    sume yang korg cakap benar2 belaka...
    betapa geram dan marah nya kita pada pentadbiran malangnya mereka dungu dalam segala hal termasuklah untuk membaca segala komen2 kalian..
    sedar dorg takkn baca kecuali masukkan dalam surat khabar kosmo yang memperjuangkan hak kita sebagai pelajar...percayalah.. kolej nie mampu bersaing ngan institusi lain sama gah..JANGAN DISEBABKAN PENTADBIRAN YANG KUCAR KACIR MEMBERIKAN IMPAK YANG NEGATIF PADA STUDENT!

    ReplyDelete
  22. salam...
    wahai adik-adik yang budiman sekalian..
    disini sy ign mbri sedkit nasht dn padgan kpd adk2 smua..
    nak ckp, nk tuduh smua senag cuba lau adik2 yang wat kje tu ape rase lau adik yang wat xbtl..
    sy bkn nk sokong mane2 tapi sblm ckp pikir dulu..bukan semua pentdbrn tu salah aatau xrti wt kje mcm adik ckp tu..ok sbg conth mslh MENGAPA bendahari myuruh mbyar RM500 apabila bkak sem br??? cuba adik2 pk ada stgh pljar yang mylhgunkn duit PTPTN untk mbli HP???? adakah patut duit tu dgnakan untuk membeli HP?????? mslh tutp aurat lau adik xsuke knp xpg ckp terus terg jer??? sush ape dia nk brbh ke x tu hak dia jji adik dh ckp n lps dosa adk lau xtgur?? wat pe nk pk hal org pk beljar dh la...
    jgn nk mylahkn org seratus peratus shja tnpa tau keadaan yg sbnrnya..dharap adik2 dpt bersabar dn berdoa sme2 agar kolej mjdi mju...
    akhir kata muhasabah diri dn renungkn lah bersama...

    ReplyDelete
  23. Kesenangan yang datang tak akan selamanya, begitulah selepas susah ada kesenangan, seperti selepas malam datangnya siang, oleh itu waktu senang jangan lupa daratan,Gunakan kesempatan untuk kebaikan sebelum segalanya terlepas dari genggaman,kelak menyesal nanti tak berkesudahan, apa guna sesalan hanya menekan jiwa, jangan difikirkan derita akan berpanjangan, kelak akan membawa putus asa pada tuhan, ingatlah biasanya kabus tak berpanjangan, setelah kabus berlalu pasti cerah kembali, ujian adalah tarbiyah dari Allah, Apakah kita kan sabar ataupun sebaliknya kesenangan yang datang selepas kesusahan, semuanya adalah nikmat dari tuhan....

    ReplyDelete
  24. Terima kasih di atas komen komen sekalian pelajar..... rasanya kekurangan mungkin boleh dibaiki.... Masalah pelajar yang ada berkenaan yuran masing masing sedia maklum keberkatan menimba ilmu jika yuran tidak berbayar, berkenaan pemakaian saya setuju dengan komen di atas, dalam islam sendiri kalau kita tak bersetuju dengan sesuatu perkara, hendaklah ditegur secara berhemah, tetapi janganlah kita pulak, bila ditegur pun tidak boleh menerima teguran. tak perlulah saya di sini menceritakan secara terperinci mengenai tingkah laku pelajar sendiri terhadap orang yang lebih tua termasuk dengan pengurusan dan masyarakat sekitar. Sebagai masyarakat Kolej Islam bukanlah tugas kita untuk menjatuhkan sesama sendiri tetapi membangunkan modal insan supaya sama sama dapat bergerak ke arah yang lebih baik.. Adik adik sekalian, anda semua adalah anak kepada seseorang yang yang perlu menunjukkan sahsiah yang baik. Saya berharap selepas ini dengan teguran kepada pihak pentadbiran mengenai sikap tehadap pelajar, dapat juga pelajar membaiki sikap terhadap pihak pengurusan dan orang yang lebih tua... salam sayang

    ReplyDelete
  25. betul ker minimum RM50? aku dulu bayar RM10 jer masa pendaftaran. tapi sekarang teruk la hutang tak habih lg....huhuhuhuhu
    Sok aku mati tuhan tanyer pulak hutang banyak tak bayo lg kat Kolej

    ReplyDelete
  26. salam..
    tahniah cz xlme g kolei islam akn nek taraf.
    hepy la gak.
    n pd pihak bendahari psl yuran yg ader ttunggak 2 sbo na..t kami abz blaja kami kne gak byr cz nk sijil.pd ustaz n ustazah kt kolej islam nie,nk ucapkn teme kaseh ats pengorbanan ilmu yg dberikn.halalkn ilmu yg dbrkn,wlaupn yuran still tertunggak..Amin..syukran ya ustaz n ustazah.

    ReplyDelete
  27. salam...

    Tulisan pelajar, mmg ada kewajarannya. Hanya orang yang boleh menilai pentadbiran adalah pelanggan2nya. Maka fikirkanlah siapakah pelanggan2 anda. BUkannya pentadbiran menilai sendiri perkhidmatannya. Masalah pokok pentadbiran Kolej adalah kerana tidak meletakkan visi dan misi sebagai agenda utama, tetapi meletakkan kepentingan peribadi. Suatu hari pasti akan ada perubahan, langit tidak mendung selamanya. Yang haq akan tertegak yan bathil akan jatuh. Amanah rakyat Malaysia khususnya negeri Perak ini perlu dijaga dan dibajai mengikut acuan Allah S.W.T bukannya mengikut nafsu manusia yang rakus. Wallhualam. Semoga Allah memberi hidayah dan petunjuk kepada pemimpin2 kita. Sekiranya mereka tidak layak semoga Allah turunkan mereka dan gantikan dengan pemimpin yang IKHLAS, BERAKHLAK MULIA dan pandai mentadbir. Ameen ya Allah Ameen ya Allah Ameen ya Allah.

    ReplyDelete
  28. Salam..
    disini saya nak tanya...mengapa pelajar pandai wat tuduhan dan menyalahkan staff sahaja??
    tp ada yang betul dan ada yang salah...
    saya xnak back-up sapa2...
    tp elajar x kesian ke pada staf yang berusaha dari pagi sampai malam nak siap kan kerja diorang untuk kemudahan korang??/
    saya sungguh terkilan...
    contohnya...
    korang sanggup wat notis menyatakan makmal komputer x buka pada waktu malam pada sem lepas...
    tp bila da buka pada sem ini korang langsung xdtg kemakmal komputer tu...
    kenapa??
    korang xkesian ke pada pekerja yang datang semata-mata nak bg kemudahan kat korang??
    pas tu korang bising yuran pendaftaran mahal???
    korang cari la mana-mana institusi pengajian kat m'sia ni yg byr RM50 dahulu???
    ada x??
    korang kira bertuah byr RM50 dulu...
    tp tupun korang xbyr...
    apa nak jadi...
    ada pelajar yg ibubapa bg duit utk byr yuran g abis kan....bkn nak byr yuran...
    betul x apa yg sy ckp kn...
    kalau salah bg tau..
    bak kata nabil...Lu pikir la sendiri...
    SALAM....

    ReplyDelete
  29. salam....di sini saya bkan nak jadi hero....ape yg telah saya baca sume komen2 di sini,sbnrnya byk permsalhn yg kukuh dan bernas bleh ditimbulkan.kita di sini kebykannya memikirkan ttg perasaan.....
    saudara sekalian,sbg pelajar disini sye menyeru utk kita sama-sama mengadakan mogok lapar@ puasa utk memprotes tindakan,masalh,dan byk lagi bg mmbuka mata pihak pentadbiran yg pelajar dah muak dgn pelbagai alasan....mmg kami kasihankan staf kolej yg kerah tenaga,tpi adakah niat 2 kerana ALLAH...byknya kerana dipaksa...sye yakin ramai pensyarah yg dah meluat dgn sistem dan tindak tanduk pentadbiran kolej.cuma mereka xberani nak bersuara...biasalah klu org atasan ditegur oleh pihak bawahan...nmpk gaya sok die dibentikan dr berkhidmat.tlg buka mata para pelajar...kita wat je mogok lapar.....supaya kita dpt kumpl duit utk byr duit kolej yg xmemikirkan keadaan semasa...suka2 wat keputusan mengejut dan menyusahkan para pelajar....sblm saye akhiri kalam ini,kepada org atasan bek dri rektor,shgga hep dan seangkatan denganye..saya cabar utk pihak atasan trun padg,dgr rintihan dri mulut kami sendiri...jgn wat bodo diatas dan kami dibwah dibodoh2kan.....kami pantang diperlakukan sedemikian.....

    ReplyDelete
  30. kepada pihak pentadbiran....sila teliti betul2....kami dah xthn dgn permasalahn yg berlaku....jgn smpai kami heret masalah ni ke meja MB Perak dan di heret ke MAHKAMAH dan kemgkinan besar kolej ditutup dan duit kami perlu dipulangkan blek....
    isu dan kes ini bgitu besar...sggp pihak pentadbiran mmbiarkan status MQA bagi beberapa kursus mati dekat hmpir 2tahun...mana hak kami....jgn makan gaji buta!!!dh la xrenew status MQA tpi duit yuran still kena bayar....wat pe....KAMI MCM DITIPU!!!!!sye stuju ngan pihak diatas....sye cabar pihak pentadbiran trun padang dgr LUAHAN DARI KAMI SENDIRI....berani kerana benar,takut kerana salah...pegang prinsip 2...jgn jd pengecut berhadapan dgn masalah......klu xda yg nak trun padg...automatik kami akan berdepan dgn MB PERAK dlm masa terdekat ini.....biar maslh ni MB yang setlekan....

    ReplyDelete
  31. okay, okay, okay.....

    ReplyDelete
  32. kenape ng kome ni..?

    ReplyDelete
  33. mybe sakit otak skit koz kat snie byk riang2...

    ReplyDelete
  34. mgkin laa kowt...
    mmg bnyak pown..
    ak selalu maen sepak2 riang2 2...
    mmg best...

    ReplyDelete
  35. ala korang ni..
    kan raya cina nak dekat dah..
    sbb tu ade banyok riang2..
    ak pon selalu sepak riang2 tu jgk..
    bez..
    ap pendapat korang tentang riang2 tu..???

    ReplyDelete
  36. patut laa ak tengok bnyak2 riang2 kt kolej xde kepale je...
    korg laa punce nyee ye..

    ReplyDelete
  37. pada pndapat sye riang2 2 cntik...

    klu bleh sye nk kuar jln2 kat lembah...

    tp nk uat cm ne koz dak2 slalu maen sepak2

    riang2 cian dye...hua3

    ReplyDelete
  38. xkan kita nak sembang pasei riang aje..
    marilah ramai2 join futsal ari sabtu ng ahad ni..
    borang ad lagi..

    ReplyDelete
  39. 2 laaa..
    jom2
    ang leyh maen kepper x...
    team ak xde kepper laaa...
    ak tengok badan ko cam boleh jer...
    sesuai laaa...
    leyh x???

    ReplyDelete
  40. ak mane reti main keeper...!!
    saya ni back kanan..
    x pandai main keeper..
    klau main pon futsal ni..
    duduk di bangku simpanan saje..

    ReplyDelete
  41. riang2 kn byk,select la riang2 kat kolej nie....maen futsal....

    ReplyDelete
  42. owhhh...
    klaw ko maen simpanan leyh laa ak pinjam kasut ko kan..
    kaki ak same saiz ngan...
    wlaupown badan kite x sama
    hahahaaaa

    ReplyDelete
  43. sye nie slalu jd milo...

    leh x sye maen futsal skali...

    plezzzzzzzz....

    ReplyDelete
  44. ayat ko langsi kot..
    ni yang gua panas ni..!
    ko dah la taik lalat manis..
    ap yg kome men komen2 kat sini..
    latihan C x buat agi..
    esok pagi dah la kene anto...

    ReplyDelete
  45. saya ni wakil dari serangge riang2 nok join futsal korang...
    korang ade tempat kosong lagi x..?
    ak boleh main keeper..

    ReplyDelete
  46. owh...ko riang2 yg xde teng*** 2 ker...
    ak tengok ko mmg ad bakat laa...

    ReplyDelete
  47. ko paham2 sendiri laaa...

    ReplyDelete
  48. xde mgene2 pon teng*** ngan telinga....

    ape bnde nie...

    UPSR BM dapat brape A???

    ReplyDelete
  49. spm ak dapat sume fail...!
    korang camne lak...?

    ReplyDelete
  50. ak semue ok...
    cume bm ak je...
    2 pown ak amik paper julai...
    ksian ak

    ReplyDelete
  51. pah kowg chart???

    ReplyDelete
  52. jom lar bla..!
    ak doh borink doh ni..

    ReplyDelete
  53. ak selalu lepak kt dlam lif...
    best kowt lif kt kolej...
    ad aircond...
    class gitu...
    kdg2 slalu gak maen loceng dlam 2...
    mcm naek bas lombat laaa

    ReplyDelete
  54. tengkuk nk bla p mne????

    ReplyDelete
  55. telinge xde lar..

    ReplyDelete
  56. ko dak pompuan usya ape...

    siap gelak2 lg...

    ReplyDelete
  57. kolej islam memang tak senonoh
    astafirllah hal`azim..
    cara bendahari mintak yuran sem lpas bukti ketidak bebudi bahasa staf...
    x padan dgn pompuan...
    ingat kami kuli ka?
    yuran kami bayar tu utk gaji korang jugak...
    bapak kami jugak yg bayar..
    sdar la skit..
    macam lahanat...
    pa2 pon kitorang respec pensyarah..
    ramai yg cool...
    bkn pensyarah je makcik cleaner pon bgus...
    baik..
    ini teguran yg agak biadap..harap2 bebaloi utk balas dendam kat mulot bandahari yg celupar...
    -dari pelajar KISDAR yg kecewa dgn sikap BENDAHARI..
    salam...

    ReplyDelete
  58. salam.. bdk riang2..
    korang slalu on9 kt mana?
    makmal baper? aku on9 kt makmal gak..
    kekeke!!

    ReplyDelete
  59. jgn laaa asyik semue nk kutuk bendahari...
    dye pown manusia jgak...
    yg kutuk nieyh pp kite yg pown x tentu baek ke x??
    lantak mulut bendehari kolej cmane pown...
    yg penting kite jage je laaa akhlak kite sama2...
    sorg jer ckap yg bendehari 2 ckup laaa...
    xyah laa semue org nk kutuk2...
    bkan nye pihak kolej x pham yg rase x puas hati korg kan...
    dah laaaa..
    stop jelaa kutuk2 nieyh k...
    korg semue dah besar kan...hahaaaa
    k...wasalam....dak it 2...
    ...................................

    ReplyDelete
  60. MNE MQA IT???!!!buang mse je blajo kt cnie..abihkan dwet mak bpak kmi je!!engat kmi owg snang ke?!!dpat anugrah dkan p0wn xgne lau sjil 2 xsah!!dgn praktikal nye xderk..jgn smpai sume dak it brenti..abih bankrup kolej..huhu

    ReplyDelete
  61. entah la wei..memang teruk pun pentadbiran sekarang

    ReplyDelete
  62. bagi aku,staf libry gak yg ok.semua mesra alam..kalau ada yg x ok pun,sorang dua laaaaa...tol x????

    ReplyDelete
  63. patut buang je staf yang bermasalah!!!!!!bendahari tu elok kena bg kaunseling sikit.biar beradab.dia ingat dia tu bagus sangat???takde student,susah la korang.

    ReplyDelete
  64. jgnlah kerana setitik nila rosak susu sebelanga..
    jgnla kerana kebiadaban dan kekurang ajaran staf bendahari tsbut semua staf harus dpslahkan. bknlah semuanya staf2 k.islam sebegitu.. namun memg bnaar sbgitu,, ada sestgah staf yg sememangnya bersikap kurang ajar seperti manusia yg tidak bertamadun.. cmna kami nk hormat kalau staf berkelakuan sebegitu? tolonglah.. anda dibayar gaji utk kerja anda.. bkanlah untuk sebuta buta semata mata.. bagaimana kami nk hormat anda kalau anda tidak hormat kami?? Adakah ibubapa tidak pernah mendidik dan mengajar anda untuk menghormat orang lain.. harap saja bertudung tetapi perangai tidak lari seperti lembu yang sedang meragut rumput.. lembu lagi baik kowtt.


    Berkenaan isu PTPTN pula,wahai pentadbiran dimanakah tgungjawab yang dberikan kpd anda? gaji bulanan yang diberikan kpda anda seakan gaji buta. Saya menyokong cadangan untuk membuat MOGOK LAPAR . Kita sebagai pelajar mempunyai hak untuk bersuara. dimanakah hak kami sbagai seorg pelajar yg berhak mndapat PTPTN? sewaktu awal semester bkan main berjanji manis dgan ibubapa kami bhwa akan diberikan PTPTN ttp kini?
    MOGOK!MOGOK!MOGOK!MOGOK!MOGOK!!

    ReplyDelete
  65. aku rasa staff kt cni kalo nk org respek depa lbh bek depa respek org dlu.. jgn dok blagak mcm dia 2 bos.. dh mkn gaji wat la keja 2 elok2 ckit..
    btoi x kwn2 kata2 saya ni?

    ReplyDelete
  66. udah2 la tu ngutuk deme.bawak besabor la wehhhhh..Tuhan tu Maha Kuasa.

    ReplyDelete
  67. kolej diktator

    ReplyDelete
  68. kte pun maen futsal jgk besok...riang2 pun maen jgk....dtg la ramai2 tau tgok kte maen....hehehe...

    ReplyDelete
  69. besok kul baper men futsal wey?

    ReplyDelete
  70. futsal?
    asal aku xtau pape?
    hampeh toi..
    kt mana hah?

    ReplyDelete
  71. kepada sume mahasiswa kolej...sye rase separuh dripada mahasiswa KISDAR sering membaca komen ini.....sye mohon utk sume mengadakan sesuatu perkara...mcm ade pemberi komen utk wat mogok lapar...kita adakann mogok lapar je dlu....
    kite ade hak di kolej....dema yg xmenjaga kita degn baik....malah menjaga kita spt banduan di penjara.....adilkah itu..kerajaan bayar gaji staf utk melicinkan segala2nya..tpi ape yg sye lihat maslh makin menjadi2...jgn smpai dh jatuh baru nak terngadah....ade pemberi komen yg nak heret maslh ni ke MB n mahkamah...sye stuju sgt2 dan kami skong dari belakang...kite dah ditipU!!!!!!kami byr hampir 2500 dan 1500 utk setiap sem bkn utk ditipu n dikawal mcm banduan....tpi utk memudahkan pergerakan kami utk belajar...FAHAM!!!!!sye harap pensyarah2 yg baca komen2 ini...jgn riso...kami wat ini hanye utk membela HAK kami di kolej...saye yakin pensyarah2 pun setuju n menyokong kami......kite ade hati n perasaan...manusia mane yg xda perasaan.....sye rase org yg ade di pentadbiran....mereka xda perasaan lgsg dgn luahan pelajar......REFORMASI!!!!!TRANSFORMASI!!!!!BUBAR BENDAHARI!!!!

    ReplyDelete
  72. utk pengethuan...kita kena wat sesuatu sblm kolej nek taraf....saye xnak nnti kita terkena...coz pentadbiran manis dgn kata2....mereka akan kate kolej dah nek taraf ke kolej universiti...maka yuran mmg perlu nek...disiplin perlu diperketatkan...
    wahai pihak yg berkenaan...nntikan perang saraf dri pelajar....kami bkn nak ugut...tpi nak beri pengajaran...bkn nak KURANG AJAR ngan org tua...tapi ini lah hakikat...klu org dah pijak kepala kita, kita xperlu pijak..tpi insyaallah name kolej kita sndri akan trpampang muka depan paper d malaysia....sye nak pihak pentadbiran turun padg secepat mgkn dan jwb persoalan yg ade dlm ini....jgn nak sorok n diamkan diri....kami tahu ni bkn saluran yg betul...tpi kat mane lagi kami nak luahkan klu pelajar nek trn pentdbiran dah xlrt dgn kata2 manis pentadbiran...kira nasib beklah kami lum bawa ke MB...tpi jgn riso..klu pentadbiran xtunaikan janji dlm mggu ini. maka segala surat memorandum akan smpai ke DATO' SERI ZAMBRY B. ABDUL KADIR....

    ReplyDelete
  73. slmmmmmmmmmmmmmmm............
    kpd pihak bndhari jga skap anda dgn sume phak
    jgnlah pkir dh hbat pgng duit byk...jgn biadap taw
    wt keje cpat skit..lembab!!!!!
    kpd pak gate jgn poyo cgt..nak kuar jap xyah prlukn kad kuning..cm bdak skola!!!!!!!!pe gna kad mtrik..sengal tullh..
    lain kali carilh staf yg berkualiti..biar xcntik aslkan budi bhasa baik!!!!!
    PIKIR2XKNLH!!!

    ReplyDelete
  74. harap boleh buat perubahan pada pentadbiran..saye mintak setiap awal sem..saye melihat dari dok kt kolej ipoh pon same lagi..stiap kali nk dftar..msti da mslah..ni bdak2 dok berebut nk dftar..wat la persiapan 2 dari awl...wat sistematik skit...n klo blh buat kat dewan...kan beso skit..blik nk dftar kcik..bdak2 rmai..pk la..bkak kaunter byk skit...kan staff dah rmai..lg 1 aku tertanya-tanya bagaimana yg dulunyer dia seorg pengawal keselamatan tetapi secara tiba2 boleh jadi staff...diorg 2 de kelayakan ke??atau men amik je....?nampak sng sgt je nk jd staff kolej..harap pihak kolej boleh wat perubahan sbb pljr kolej dtg bljr berbayar...bukan free...!tq..renung2 kn la..salam

    ReplyDelete
  75. btul2......ble da bka kauntr sikit,pelajar ramai plak 2,,,mule la rmai yg nk dftr lmbat2 ble dpt tau klu byr lmbat kne dende byr RM30.....xptt2

    ReplyDelete
  76. berita terkini...semasa solat jumaat tadi sebuah lagi laptop pelajar telah dicuri......ni bermakna telah mnjadi 4 buah laptop, yg pertama, saudara hafifi kedua,saudara afif, ke3 saudara kadir, dan yg terbaru iaitu ke4,saudara jamil....
    benda ini berlaku xsmpai 4 bln @ setahun.....klu setahun mgkn dekat 10 laptop.....
    kepada pencuri laptop, anda sekarang dlm kepanasan....mohon utk kedepan. atau berjumpa dgn tuan pye lap top yg anda dah curi.....di dunia anda terlepas.di akhirat tiada maaf bagi mu....dosa ngan ALLAH insyaallah akan terhapus jika memhn keampunan,tpi dosa ngan manusia tiada keampunan disisi ALLAH jika tidak mohon maaf kepada tuan laptop....sye yakin tuan2 laptop sdg menunggu dan tidak marah kepada pencuri...kami semua paham coz ketiadaan duit mmbuatkan anda berbuat demikian...tpi di dunia saje anda terlepas....ingat!!!anda dah menyakiti hati mereka satu ketika dulu...INGATLAH

    ReplyDelete
  77. staff kt sana kebyk kn nya kelayakkn sijil @ spm je tp kerek gila..

    ReplyDelete
  78. udah2 la kutuk tu.xpenat ke

    ReplyDelete
  79. boring gila siut.bagi aku la kan,kita x payah la kecoh2 sgt.mana2 pentadbiran kolej sama je.yg membezakan,student bising ng x je.kolej ni kan baru nak maju,kita sbg student,kn la bg diorg masa untk mempertingkatkan lg mutu perkhidmatan kolej ni.bukan asyik nak jatuhkan je.fikirla sama apa perasaan diaorang bila kita wat mcm ni,depa pun manusia yg lemah jgk.aku bangga gak jd student kolej ni.setiap apa yg berlaku ada hikmahnya.kita sama2 la berdoa semoga kolej kita ni menjadi kolej universiti.Amin ya rabbalalamin.Peace No MOGOK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  80. Staf baru poyo giler

    ReplyDelete
  81. ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

    ReplyDelete
  82. blablablablablabla....

    ReplyDelete
  83. salam,,khas untuk bendahari atau sape2 je la...kami dapat tau peruntukan dana untuk kolej setahun 9juta,tpi kolej dah guna 11juta.KENAPE SAMPAI JADI MCM NI????????????kenapa bila kelab dan persatuan nak buat program tpi bajet kolej susah nak dapat>>>>>>>>>KENAPA??????????SEDANG KAN ADA BAJET UNTUK KELAB<<<<<<<<<<<<MANA PERGI DUIT TU.............TOLONG JELAS KAN SECARA JUJUR PADA PELAJAR......PLZZZZZZZZZZZZZZ.....INGAT CARI LA REZEKI YG HALAL....................

    ReplyDelete
  84. kami suka pendaftar yg lama,,,dia baik tak sombong kenapa dia di turunkan pangkat,,,,,,
    kenape orang yg baik mesti ditindas,
    kolej zalim
    elok tukaq kolej islam ke kolej samevellu jer

    ReplyDelete
  85. salam......brite terkini....permohonan MQA dri kolej kita telah ditolak dr Pihak MQA.....kerana kolej kita ketingglan zaman dek sebab xikut format yg betul....nmpak sgt kolej xpenah peka....nape leh jadi macm ni....pasni xtau lak ble pihak pentadbiran nak mohon baru?????pelajar2 dah bising baru nak gerak........ape cerita??!!!!sye dapt tahu pihak pentdbiran akan trun pda hari rabu bertemu pelajar.....saye nak sume jujur dan berani kerana benar.....

    ReplyDelete
  86. kepada sesiapa yang memberi pandangan mengikut emosi sila hentikan perbuatan anda jangan orang luar pandang pelajar kolej islam berfikiran cetek..sila buat ulasan secara rasional dan bukanya emosional kerana setiap hujah yang anda lemparkan di baca oleh seluruh orang yang melayari blog ini..jangan sampai orang kata belajar di ipt tapi pemikiran kanak2 sekoah..hal2 staf biar diuruskan sendiri oleh pentadbiran kerana setiap organisasi mempunyai piagam yang teleh dikeluarkan memorendum atau artikel persatuan..

    ReplyDelete
  87. salam,,khas untuk bendahari atau sape2 je la...kami dapat tau peruntukan dana untuk kolej setahun 9juta,tpi kolej dah guna 11juta.KENAPE SAMPAI JADI MCM NI????????????kenapa bila kelab dan persatuan nak buat program tpi bajet kolej susah nak dapat>>>>>>>>>KENAPA??????????SEDANG KAN ADA BAJET UNTUK KELAB<<<<<<<<<<<<MANA PERGI DUIT TU.............TOLONG JELAS KAN SECARA JUJUR PADA PELAJAR......PLZZZZZZZZZZZZZZ.....INGAT CARI LA REZEKI YG HALAL....................

    .................................................
    mana korang tau pasal dana,,,,,korang pelajar bukan juru audit,,,,,,jgn ckp kalau tak ada bukti

    ReplyDelete
  88. salam...nape mcm ni hah pentadbiran...x paham laaa...pelajar2 y fakultinya xdak MQA mcm teraniaya...

    ReplyDelete
  89. hahahaha... gampang kmu... ^_^

    ReplyDelete
  90. haha.., budus siottt...

    ReplyDelete
  91. urm....kepada pemberi komen yg bri nasihat ttg suh pelajar hentikan komen yg xrasional...
    sye xpasti anda pihak pelajar or pentadbiran....jike pihak pelajar sye rase mmg anda kurg peka dgn maslh yg melanda....dan ayt2 anda itu seprti memihak kepada pentadbiran dimana tidak mahu mengaku kesalahan yg berlaku......dimana keadilan dan kebenaran yg ditegakkan dlm islam....kami spt pelanggan yg beli roti rm0.60 tpi roti 2 berkulat....kite berhak utk minta blik hak kita...itu 1 contoh yg senang.....klu leh biar org tau permasalhn yg melanda kolej...sye xnak indah kabar dari rupa...time promosi ckp gempak...bila pelajar dah dftr mcm ni dilayan........mohon MOGOK!!!!

    ReplyDelete
  92. salam....ni utk MPP baru.....sye berharap anda berdiri di bumi yg nyata...gunakan kelebihan anda yg diperuntukan dalm undg2 negara......mohon utk membela nasib pelajar dahulu...jgn nak senangkan diri dahulu...sye cukup kecewa dgn MPP baru...spt tiada tindkan lgsg...
    mmg benar klu anda ad usaha utk membela hak pelajar....klu suara MPP dah kuat n bergabung ngan pelajar....satu kolej mmpu ditmbgkan.....jgn asyik mendgr luahan pelajar je...then lame2 basi.....sye mohon agar MPP menggunakan kelebihan yg ada......

    ReplyDelete
  93. HIDUP,HIDUP
    HIDIP MAHASISWA
    HANCUR,HANCUR
    HANCUR KEZAIMAN

    MARI KTE TURUN RAMAI2 HARI RABU KITA TUNJUK PADA PENTADBIRAN MAHASISWA TDAK AKAN BERDIAM DIRI,,,KITA AKAN BUAT 1 PERHIMPUNAN AMAN DI HADAPAN LOBY PENTADBIRAN,,,,,HARAP SEMUA WAKIL2 TURUN,,,JANGAN DLM BLOQ JE BERANI,,,,KTE BERDEPAN DGN SEMUA HALANGAN DEMI KEADILAN MAHASISWA>>>>>>>>>>>>>TLNG SEBAR KEPADA SEMUA MAHASISWA<<<<<<<<<<<<>>>>

    ReplyDelete
  94. btul ke rabu ni ade 1 perhimpunan di depan lobi!!!!..
    ok...maklumkan pada sume....klu leh pg lah...kul 9 ker.....hahaa

    ReplyDelete
  95. sye sokong!!!!nnti sye mklumkn pde sume...

    ReplyDelete
  96. kolej da cantik tapi pentadbiran????

    xpe jom kite ramai2kan perhimpunan pada pagi rabu..

    tolong sediakan apa yang patot,

    VIDEO CAM, SINAR HARIAN>.

    TV3 n IKIM FM..

    ambil perhatian kapada TEKNIKAL2...

    ReplyDelete
  97. ari senin kite konfomkan lek.......!!!!MAKE SURE SUME ADE!!!!

    ReplyDelete
  98. xyah kumpul lagi...kita bg peluang pade pentadbiran sehingga ari selasa ni....klu xda berita yg demanak trun padang....baru pakat sume trun pagi rabu 2.......k

    ReplyDelete
  99. staff yg bwk kete saga warna biru sportrim gold jgn nk wat muka langsi ngan plajar2...ckp lek lok bleh...jgn nk tinggi2 suara...ko ingat ko bgus sgt ke..!!!!!!!!!!!!!...pas2 pak guard yg pakai kete viva silver 2 jgn nk poyo sgt...sdar la sikit dri 2!!!!!!!!!!!!....fham ckit k.!!!!!!!!!!...nk ckp bleh tp biar berabad....dlam idup de adab k..!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  100. setakat yang saya tahu kolej memberi topik2 didalam kursus yang masih boleh dipakai..jika saudara kata duit o.60 dapat roti berkulat itu diibaratkan dari segi pembelajaran dan ilmu yang saudara dapat disini saya rasa saudara salah..ilmu yang saudara dapat disini setimpal dengan duit yang saudara bayar..dan jika dari segi pentadbiran yang saudara rasa tak berpuas hati..saya ingatkan kembali tujuan saudara disini adalah untuk belajar dan bukanya mengambil tahu berkaitan perlanggaran etika staff didalam kolej..selagi mana proses pembelajaran saudara tidak terganggu mengapa saudara hendak melibatkan diri didalam aktiviti yang dilakukan oleh staff..jika saudara hendak lihat perkembangan didalam kolej ..saudara lah yang bertanggungjawab mematuhi segala undang-undang yang dikenakan dan yang paling penting untuk saudara belajar dan libatkan diri didalam persatuan secara aktif bukanya hanya pandai mengkritik didalam facebook tetapi apabila persatuan-persatuan dikolej menganjurkan sesuatu program sambutanya hambar..dengan alasan program yang dijalankan tidak berkaitan dengan apa yang saudara belajar ..jadi jangan masuk campur didalam urusan pentadbiran kolej yang sah -sah mengatakan saudara bercanggah dengan apa yang perlu saudara lakukan dikolej iaitu berlajar...

    ReplyDelete
  101. HIDUP,HIDUP
    HIDIP MAHASISWA
    HANCUR,HANCUR
    HANCUR KEZAIMAN

    MARI KTE TURUN RAMAI2 HARI RABU KITA TUNJUK PADA PENTADBIRAN MAHASISWA TDAK AKAN BERDIAM DIRI,,,KITA AKAN BUAT 1 PERHIMPUNAN AMAN DI HADAPAN LOBY PENTADBIRAN,,,,,HARAP SEMUA WAKIL2 TURUN,,,JANGAN DLM BLOQ JE BERANI,,,,KTE BERDEPAN DGN SEMUA HALANGAN DEMI KEADILAN MAHASISWA>>>>>>>>>>>>>TLNG SEBAR KEPADA SEMUA MAHASISWA<<<<<<<<<<<<>>>>
    .................................................

    ................................................

    jika ingin adakan perhimpunan ini izinkan saya bertanya dari segi apakah perlunya perhimpunan ini dan apakah matlamat yang hendak dicapai..jika perhimpunan ini diadakan untuk sebab2 meniru persekitaran politik lebih baik tidak diadakan kerana mungkin matlamatnya tal jelas dan ia akan menjadi satu petunjuk bagaimana rendahnya kemahiran berfikir secara intelek pelajar2 di kolej ini

    ReplyDelete
  102. kepada real minded....mohon utk berfikiran terbuka dan jgn lihat skop yg sempit...sye bg contoh roti 0.60sen bkn bermakna sye mmbandingkan harga ilmu ngan roti...harga ilmu lebih tggi dri harga roti....klu kite berfikiran sempit itu jadinya...xfaham ayat.....lgi satu..real minded spt mencabar saye utk kehadapan bg mencatas pemikiran real minded....sye xpasti real minded pelajar or staf...mgkn disini real minded tidak dapt cam saye...tpi insyaallah xlama lagi sye akan timbul....bkn beerti sblm ni sye pengecut....tpi saye ckp lelah dan penat utk nek trun mmbncgkan permasalahan yg berlaku.tpi menemui jln buntu...berkaitan aktif berpersatuan...adakah pentadbiran support kelab n persatuan??tepuk dada tye pentadbiran....lgi satu jika permasalahan sering berlaku di sekeliling kita xkan kita nak wat bodo....seperti kita ni seekor lembu bila dicucuk baru nak gerak...kami sbgai pelajar bgtu prihatin dgn masalh yg berlaku...ape yg kita wat ini bkn utk menjatuhkan name kolej...tetapi ingin memperbtulkan situasi yg semakin genting ini kepada keadaan asal.....jgn kerana kita dah senang kita xnak bantu org yg susah...jgn kenyangkan perut sndiri....bak kata pepatah....kera di hutan disusukan anak kat umah mati kelaparan......mohon membidas.....klu brani nyatakan nama......

    ReplyDelete
  103. jika ingin adakan perhimpunan ini izinkan saya bertanya dari segi apakah perlunya perhimpunan ini dan apakah matlamat yang hendak dicapai..jika perhimpunan ini diadakan untuk sebab2 meniru persekitaran politik lebih baik tidak diadakan kerana mungkin matlamatnya tal jelas dan ia akan menjadi satu petunjuk bagaimana rendahnya kemahiran berfikir secara intelek pelajar2 di kolej ini..
    ..........................................

    mohon maaf dahulu...xslah dgn pertanyaan yg xrelevan itu.....seperti katak dibawah tempurung...seperti baru lahir kedunia...tidak tahu permasalahan yg berlaku....adkah pelajar membuat perhimpunan atau sebgainya hye meniru gimik politik semasa????!!!!sbnrnye anda cuba untuk memolitikkan sesuatu....ini berkaitan hak...klu real minded pelajar...sye rase anda tidak ade perassaan or anda lgsg xbyr yuran....klu anda staf.tahniah ngan bidasan anda kerana anda membela pihak yg salah.....mohon keadilan...

    ReplyDelete
  104. DIHARAP SEMUA DAPAT TURUN RAMAI2 UNTUK KITA DGR PENJELASAN YG SEBENAR DARI REKTOR KOLEJ....
    KITA BUAT PERHIMPUNAN AMAN,>>>PERHIMPUNAN AMAN>>>>
    BKN MCM POLITIK PUNYA,,,,,,,,,NI HAK PELAJAR KALAU TAKOT JGN TURUN.>>>>>>>>>>JGN BERANI DALAM BLOQ NI JE,,,,,,,,,,TURUN RABU NI,,,,,,
    DR>>>GAMA<<<

    ReplyDelete
  105. kenape mpp baru tdak mahu menjaga hak pelajar?????????
    mmp same ja...
    sy setuju kta adakan perhimpunan tu
    insyaallah semua budak akn turun.
    YA ALLAH JAYAKAN PERHIMPUNAN KAMI YG AMAN DGN SELAMAT,HAPUS KAN LA PADA SESIAPA YG MENZAIMI DAN MEMBOHONGI MAHASISWA

    ReplyDelete
  106. wei...tul ker desas desus mengatakan rabu ni ade perhimpunan.....klu ade aku nak pakat sume pelajr....kita duduk diam2 kat depan kolej.....hahahaha

    ReplyDelete
  107. YA ALLAH BANTULAH DAN DAMPINGILAH KAMI UNTUK MENUNTUT KEADILAN......KAMI TIDAK MAMPU UTK BERDEPAN DENGAN MASALH INI......ENGKAU PERMUDAHKAN PERJALANAN PERHIMPUNAN KAMI ARI RABU INI......AMIN....

    kepada semua pelajar....mohon utk sebarkan.dan trun ramai2.....jgn takut untuk menuntut hak...jgn subahat...ssghya di akhirat kita akan ditye......
    TRANSFORMASI!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  108. MINTA PERHATIAN..
    DIMINTA SEMUA PELAJAR KISDAR MEMAKAI PAKAIAN SERBA HITAM PADA HARI RABU INI(10.2.10),
    PERHIMPUNAN SECARA AMAN AKAN DIADAKAN SELEPAS SESSI SAHSIAH KETERAMPILAN,
    DIMINTA MAKLUMKAN KEPADA SEMUA PELAJAR.
    -WAKIL.

    ReplyDelete
  109. nape xpakai ptih....baru mulia....
    klu nak wat tul2 jgn takut dan jgn gentar....sume pelajar perlu bersatu menuntut hak pelajar....!!!
    hidup mahasiswa!!!!!bubar bendahari!!!!!lakukan transformasi....>!!!!

    ReplyDelete
  110. ape2 pun jgn lupa untuk turun rabu ni
    pakai la ape korang suka janji turun untuk keadilan kta<<<<<<<
    himpunan secara aman....
    insyallah sinar harian akan turun
    wakil>pengkritik kolej<

    ReplyDelete
  111. Team Budaq LapaqFeb 8, 2010, 12:22:00 AM

    PERHATIAN KEPADA SUMER..... AQ INGIN meluahkan isi ati aq skang nie.. Aq da xley tahan da nie... AKU TGH LAPO SKG NIE...WUAA..... nape kafe x bukak mlm sbtu n ahd..... spttnya phk pntdbrn kna wat knduri tiap2 mlm sbtu n ahd.... aq lapoooo... wuaaaaa..... habis sumer riang2 aq goreng sbb lapo sgt. sbb tu klau korng tgk riang2 da kurng.. kitorg yg mkn..wuaaaaaa..... HARAP PIHAK PENTADBIRAN AMIK PENTADBIRAN... AQ LAPOOOO....WUAAAA.......

    ReplyDelete
  112. ni untuk mpp perempuan yg pakai moto kriss hijau,,dah 3 thn pegang mpp,sem ni pun pegang g mpp,gia kuasa ker,,,1 je nak tegur dlm bloq dia punya baik canang pasal orang kapel,,,baik ko tegur budak rumah ko yg dok kuaq dgn jantan,,,siap naik moto peluk2,,tegur bdk umah ko dulu bqu tgr kami,,,cermin diri tu skit,,,,
    kami dah jemu tengok muka hang,,,tlng letak jawatan mmp,,,gila kuasa,,,,kepada budak kriss hijau(<<<<,dari anti mpp>

    ReplyDelete
  113. wei...
    aku syorkan kita kita la dlu...xyah pggl media massa....jatuh aib kita......nnti org kondem pelajar kisdar....kita wat kita2 dlu....utk tuntut keadilan....kita dah wat saluran yang betul...ramai student dah nek trun pentadbiran..tpi nothing....kita wat perhimpunan lak...

    ReplyDelete
  114. wei...rilek la....
    jgn pelajar2 gaduh....mcm nak nak menuntut hak kita.....2 leh smbg blakang2......klu antara pelajar dah gaduh....konfom suara mahasiswa xkuat atau xda aura....

    ReplyDelete
  115. yg penting kita turun,,,,kita turun demi keadilan kita...tlng dapat kan tanda tangan semua pelajar,,senarai semua yg kita nak tuntut kepada pentadbiran,,,,,
    jgn lupa jam 9

    ReplyDelete
  116. ADA KAIN RENTANG DAK,,,KEDAPA SEMUA BUAT LA KAIN RENTANG..

    ReplyDelete
  117. ok...
    tolong wakil sorg beli kain rentang untuk sume pelajar turunkan t/tgn...kertas mahjong pun bleh.....sume pelajar bawak kad matrik....
    jgn takut...

    ReplyDelete
  118. kawan klu leh wat dlm 9.suku ke....9 pagi 2 ramai baru hbh kelas...tkut ade yg blur...terutama bdk2 pompuan...
    sok kite kena hebohkan kepada sume....

    ReplyDelete
  119. yke?3 tahun ke die pegang MPP??hebat ke die?? dasat jugak kalu 3 tahun tu...tak penah pulak aku dgr student jd MPP selama 3 tahun...hebat jugak la die ni ek, ok nnt aku ckp die suh tegur budak serumah die, then aku suh die cermin diri die.ok.

    ReplyDelete
  120. ape2 pun jgn lupa kita turun untuk perjuangkan hak kita,,,,,
    takbir allah hu akbar
    tlng gitau pada semua pelajar lelaki dan perempuan

    ReplyDelete
  121. APE YANG PENTING KERJA SAMA
    1 MALAYSIA
    1 KOLEJ
    PERUT PENTADBIRAN DI DAHULU KAN
    PENCAPAIAN RASUAH DAN SOLAR DUIT D UTAMA KAN

    ReplyDelete
  122. cian lapo,sampai msk riang2 hahahaha!!!

    ReplyDelete
  123. aku tau sapa yg dok bg komen nasihat 2..
    kompem dia 2 staff..

    ReplyDelete
  124. aku p0n dh lama gila geram ngn pak guard keta saga kaler biru 2..
    ingat cantek sgt ka keta hg 2..
    jaga hang!!!!

    ReplyDelete
  125. BISMILLAH...
    MOGA2 DGN TULISAN INI AKAN MEMBUKA MATA SEMUA PIHAK...

    1- adik2, harap adik2 dpt perbetulkan akhlak
    adik2... kenapa saya cakap macam tu?
    Sebab, bahasa dan ayat yg adik2 guna tu agak
    keterlaluan..Saya tahu adik2 tidak puas hati,
    tapi bukan begini adab dan caranya... Saya
    juga pelajar KIDR (ex-student)... tahu semua
    masalah yang berlaku dari dulu hingga kini...

    2- Cadangan dari saya untuk semua PEKERJA2 kolej
    (terutama PIHAK PENTADBIRAN & STAF-STAF):

    1- Sila mantapkan lagi kerja-kerja anda
    * jangan lembap sangat buat kerja
    2- Jangan makan GAJI BUTA @ curi tulang!
    * jangan lari bila pelajar cari
    * jangan asyik nak keluar je sdgkan
    takde arah tujuan yg sgt2 penting
    3- Sila beri layanan yang baik kepada
    para pelajar...
    * jangan bersikap kurang sopan
    4- Jangan songlap (apa2 je la)
    5- Perkemaskan sistem pentadbiran
    * (kami yang diluar negara ni dengar
    macam2 berlaku di kolej)
    * Jangan lantik kroni je
    * Cari pekerja2 yg islamik skt. Bukan yg
    tudung pendek, pakaian jarang, ikut
    bentuk badan, dsb...
    * Kalau KCB boleh buat interview utk
    mencari pelakon2 yg terbaik... masakan
    pihak kolej tak boleh buat? Utk
    kebaikan pihak kolej jugak...
    * ciri2 yg perlu dititikberatkan:
    1- menutup aurat
    2- menjaga adab & akhlak sbg muslim
    3- yg menjaga solat
    4- yg amanah dlm setiap perkara
    (dlm bekerja, menjaga harta, dsb)
    5- yg dpt menjadi qudwah hasanah
    kpd semua orang
    (saya dapati, tdk ada seorang
    pun staf2 yg boleh dijadikan
    cth ikutan. Jgn hairan mengapa
    pelajar agak beradab dgn kalian,
    kalau kalian sendiri tdk memberi
    cth yg baik)
    6- yg sentiasa hormat & terima
    segala kritikan dgn hati terbuka
    7- ciri2 umum lain (terserah kpd
    pihak kolej)
    6- Perkemas sistem komputer kolej
    (bahagian pejabat)

    *****************************************

    Tak ingat la ape lg... tapi, inilah perkara2 yg paling penting yg saya ingin tekankan...

    Dulu, semasa masih berstatus pelajar kolej Islam, saya agak terkejut melihat 3 orang staf baru (seorang lelaki 2 ppuan), melihat mereka makan semeja, dan bergurau-senda. Sambil tertanya2, siapa diorang ni? Kenapa teruk sgt? Dahla dtg tmpt org, mkn semeja laki dgn ppuan, siap bergurau2 plak tu...

    Lagi, saya pernah dtg ke pejabat menunggu seorang staf...Katanya, tunggu kejap, tp sampai ke sudah saya tak nampak pun btg hidung beliau!!! Lagak macam berkaliber, tapi bila berurusan dgn beliau, HAMPEH!!!

    seterusnya, agak2 berapa lama lg para pelajar ni nak bagi tempoh kpd pihak kolej utk kukuhkan pentadbiran????

    Lagi, sampai bila agaknya pihak pentadbiran kolej ni asyik PILIH BULU je??? PILIH KRONI???
    Tak suka org ni jadi timbalan rektor (contoh saja), kita turunkan dia... tak suka org ni jadi sekian2, kita jgn naikkan dia...
    Macam tu ke????
    Org ni sokong PAS kita bla bla bla kat dia...
    org ni sokong UMNO kita bla bla bla kat dia...

    Bila agaknya PIHAK PENTADBIRAN DAN PARA PELAJAR KOLEJ ISLAM dapat tunjukkan AKHLAK & ADAB yg baik kpd masyarakat???

    Saya ni cukup malu dengar KIDR bila orang sebut... Sebabnya, orang tau pasal baik buruk kolej ni...

    "PELAJAR KOLEJ ISLAM BER'COUPLE'????"
    "PELAJAR KOLEJ ISLAM BUAT HAL????"

    SEMUA KOLEJ ISLAM!!!!!!!!!!!

    NAMA JE ISLAM!!!!!! TAPI AKHLAK??????????
    ADAB???????

    JGN SALAHKAN ORG, KENAPA DAKWAH ATAU SERUAN KEBAIKAN KITA TAK DIDENGAR...

    FIKIRKANLAH...

    ReplyDelete
  126. ohh... ada lagi yang tertinggal...

    "Kolej Islam macam ni???"

    "Kenapa KOLEJ ISLAM ni teruk sangat???"

    "kenapa PENTADBIRAN KOLEJ ni macam ni???"

    "Sape rektor kolej???"

    sekian dari saya...
    lebih2 cakap karang, tertambah dosa plak...

    Maaf kpd semua... saya utarakan ni demi kebaikan semua...

    ReplyDelete
  127. terima kasih kepada pemberi komen yg bg komen berjela-jela 2.....sye sgt2 setuju dgan anda.....
    kita dah nmpak...dri dulu smpai skrunk same je...smnjak sye dri ipoh smpai sye kt kk mmg xpenah berubah.....smpai ble...??
    name kolej islam...tpi mane penerapan Islam dalm pentadbiran...jgn suh pelajar je yg wjib belajar ttg Islam....tpi staf mcm S*t*n.....ni bkn ikut perasaan....bape ramai pelajar yg kena maki ngan staf......
    sye rase sistem kolej islam hye indah kabar dari rupa.....luar megah mask dlm mcm HAMPEH!!!!.....
    pelajar2 yg nak wat mogok pada hari rabu ni,anda xperlu risau....polis or fru xleh usik kita kerna kita msh didlam kolej dan kita ade akta AUKU....dema xleh sentuh kite slagi kita dlm kolej....klu kena sentuh...kita bawak ke mahkamah....sye tau ada yg kenal sye.....
    sye berkata benda yg benar.......
    sye tau baik buruk.....
    klu ade yg dah wat saye susah...sye xkan biarkn...
    sme2 kite banteras demi keadilan dan kemakmuran kolej........perhimpunan pelajar ini bknn nak jatuhkan imej kolej...saye harap kolej faham...bg peluang pada kami utk kami luahkann segala2nye.....
    insyaallah klu pihak kolej beri kerjasama xkan da perkara yg xdiingini....insyaallah.....demi membaiki sistem kolej...mohon beri kerjasama....tq

    ReplyDelete
  128. BUAT PENGAWAL KOLEJ YG NAIK LC MERAH JGN GAMPANG N BERLAGAK DGN BUDAK2 KOLEJ,NAK TUNJUK GAMPANG KAT UMAH,,KAMI BUDAK2 KOLEJ DAH ADA GAMBAR SEMUA YG HANG DAH BUAT KAT KOLEJ,,,,ISAP ROKOK KAT MERATA TEMPAT,,TAK PUASA...MAKI ORANG YG LBH TUA N BLA BLA BLA,,,,,,,,,,,,,
    INGAT KALAU GMBR TU TERSEBAR HBS LA PENGAWAL NAIK LC MERAH

    ReplyDelete
  129. YA ALLAH SELAMAT KAN KOLEJ KAMI,
    YA ALLAH KAU KEMBALIKAN KESATUAN HATI DIANTARA PELAJAR,STAF,SEMUA STAF PENTADBIRAN,
    YA ALLAH KAMI LEMAH,KAMI MEMOHON PADA MU UNTUK DIBERI HIDAYAH DAN PERTUNJUK KEPADA KAMI UNTUK KEMBALI KE JALAN YG BENAR, YA ALLAH KAMI MERAYU PADA MU SATU KAN HATI KAMI YA ALLAH...
    YA ALLAH YA RAHMAN SATU KAN HATI KAMI DEMI AGAMA MU YA ALLAH
    AMIN......
    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

    kepada semua mahasiswa dah la jgn asyik nak kritik staf je,,,,cbe korang semua buat 1 perjumpaan dgn pentadbiran untuk menghantar memorendem kepada rektor,tulis ape yg korang nak sebenar nye,insyaallah semua akn menjadi baik demi hak mahasiswa dan demi untuk menegak agama islam,
    dr pihak u,,,,,.kami tetap menyokong,,,
    salam perjuangan untuk adk2 semua
    kita berani untuk menuntuk hak kita,demi masa depan adk2 juga
    salam

    ReplyDelete
  130. pelik, tapi benar. satu-satunya kolej yang campur adukkan antara politik dan education. kalau dr awal penubuhannya bersih, tidaklah melarat seperti ini. satu siasatan yang telus perlu dibuat dari awal penubuhannya hingga kini, supaya punca sebenar dan dalang2 disebalik permasalahan ini dapat dikenal pasti. pendidikan merupakan antara institusi yang benar2 perlu bersih dr sebrg unsur politik. semoga Allah s.wt menyelamatkan kolej ini dan akhirnya ia menjadi sebuah institusi yang terbaik di dunia dan akhirat. Kita perlu mencontohi ketokohan Hassan Ali An-Nadwi sebagai seorang pemimpin sebuah institusi seperti Kolej Islam.

    ReplyDelete
  131. salam......
    mohon utk menjaga pertuturan anda......
    jgn trlampau mengikut nafsu apabila menyampaikan sesuatu.....tlg tnjukkan yg anda ini adalah pelajar kolej islam...bkn pelajar kolej lim kok wing....huhuu

    ReplyDelete
  132. penunutu keadilanFeb 8, 2010, 12:04:00 PM

    salam....saye berharap harapan pelajarutk membuat protes kepada pihak atasan kesampaian....sye rase inilah jln terakhir utk kita smpaikan...coz bila dibawa berbincang asyik diputar belit ke seluruh alam......sye berharp sgt2 perhimpunan ini terjadi...ape yg sye tgk pade hari ini,lum ade sbrg memo utk pertemuan pelajar ngan pentadbiran....
    sye stuju utk memohon agar HEP memberi kerjasama kepada pelajar....dgrlah suara pelajar pada hari rabu ini....insyaallah sume selamat.....

    ReplyDelete
  133. salam...
    disini saya nak menceritakan beberapa perkara negatif berkaitan pentadbiran....bkn utk membuka pekung didada...tapi utk sama2 kita menghayati dan berhati-hati selepas ini...
    1- Hep dri dulu smpai skrunk sering kali memutar belit pelajar....
    2- pentadbiran atasan seperti tidak menjalankan dgn telus..hye semata2 utk kepentingan diri msg2..
    3- xleh nak dgr pendapat org len....
    4- suka cakap besar...pung pang sane...pung pang sni.....
    5- pemilihan pelajar dan pekerja mgikut kroni....
    6- hye melepaskan batuk ditangga....
    7- cuai...
    8- tidak mesra pelanggan...tidak berlandaskan syariat islam....ade staf ckp ngan pelajar " aku....ko...hang...."itu ke etika kerja????
    9- kuat mengampu.....
    itulah serba sedikit berkaitan latar belakang klj dari ipoh hgga ke kuala kangsar....

    ReplyDelete
  134. salam perjuangan untuk semua
    DIHARAP PADA 10,02.2010(RABU)
    JAM 9.00 PAGI
    KITA BERKUMPUL DI MASJID UNTUK BERARAK KE LOBY PENTADBIRAN UNTUK KTA MENUNTUK HAK MAHASISWA KOLEJ ISLAM,
    KITA BUAT SEMUA INI BKN KITA MENIRU JEJAK LANGKAH POLITIK,TPI DEMI HAK KITA,
    KEPADA PELAJAR DIHARAP SEMUA TURUN,,,,,,,
    JGN LUPA,,,
    >>>>>>>>>>>>>>>GAMA<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

    ReplyDelete
  135. sye mohon utk kite sama2 mengadakan solat hajat terlebih dahulu...memohon pada ALLAH agar pihak pentadbiran terbuka hati n sedar.....k

    ReplyDelete
  136. assalamualaikum...

    intelektual dan diplomasi adalah prinsip mahasiswa cemerlang, ayuh datang beramai-ramai ke perjumpaan bersama rektor rabu ini, tunjukkan keberanian anda yang pandai berkokok di dalam blog.jangan sekadar berhias perisai di badan, tapi kecut untuk berdepan pentadbiran, saya mahu tengok wira-wira blogger yang berkobar-kobar mrngkritik kolej.

    keluarkan semua point anda utk tembak pentadbiran, tika itu kita akan melihat siapakah wira sebenar...mari...rapatkan sof mahasiswa, sama...kita selesaikan segala masalah dengan cara yang paling diredhai ALLAH.

    ReplyDelete
  137. BETOI KE MQA KITA BATAL?
    BOLEH PERCAYA KER

    ReplyDelete
  138. GAMA??? bukan ke GAMA dh tak wujud?? nape masih ada orang gune nama GAMA lagi?ke GAMA masih ader di hati mahaisiwa???hahahahaha

    ReplyDelete
  139. penambahan solat hajat akan di buat pada jam 9.00
    baru kita berarak ke loby
    imam solat hajat diharap ustaz atau presiden mpp yg baru

    ReplyDelete
  140. korang betoi ker nak buat
    kang takda orng plak,
    tolong doa untuk mb perak yg sah (dr ir mohd nizar)semoga dia mendapat keputusan mahkamah yg beliau akan menang esok,,,
    kalau ir nizar mb, kolej kita akn aman
    hidup pakatan rakyat
    hidup mahasiswa

    ReplyDelete
  141. staf kolej cm celake...seko2 blagak cm bos..pdahal kuli batak jer..sdor la cket bdo2 skalian...tmbh2 yg nek viva tu..xsedo itam...

    ReplyDelete
  142. sape staf yg naik viva?guard tu ke???

    ReplyDelete
  143. syafie(pie)pe function ang jdi president mpp klu takut nk pertahankan hak pelajar...........jgn nk tunjuk kat org ang 2 bgus sgt....ang jdi mpp sepatutnye pertahankan hak pelajar bukan pertahankan hak diri sendiri.....de function klu ang jdi mpp klu x pertahankan hak pelajar........

    ReplyDelete
  144. salam
    doa untuk kami
    mlm ni kami betolak ke putrajaya bersama mb perak yg sah,untuk mengetahui keputusan mahkamah besok,,sama2 kita doa,
    semoga perhimpunan mahasiswa berjalan lancar

    ReplyDelete
  145. pembela mahasiswaFeb 8, 2010, 8:10:00 PM

    tahniah dan terima kasih diucapkan kepada pentadbiran kolej...kerana menyahut seruan pelajar utk sama2 berdialog dgn pelajar.....
    di situ kite jgn takut.....kita kmpl di depan hostel ramai2...berpakaian hitam akann bergerak ke dewan.......ingat...jam 9 pagi dah terpacak depan hostel...buktikan penyatuan mahasiswa KISDAR....dn didlam dewan mohon utk kite bersatu utk mengajukan luahan perasaan selama ini terpahat didalam hati....mohon bersatu.....pakat ramai2....kite attack BENDAHARI>>>>klu BENDAHARI x turun...maka ko mmg pengecut...ckp besar...terimalah ape saje pada hari rabu ini....tiada pengecualian bg mu.....

    ReplyDelete
  146. mohon tidak adakan solat hajat...takut makan masa dan pertemuan ngan rektor sekejap je..dan pelajar xpuas nak luahkan mslh....so bek juga cdgn utk kumpul depan hostel.....k

    ReplyDelete
  147. SALAM UNTUK SEMUA...
    TLNG HEBAH KAN KEPADA SEMUA PELAJAR KITA AKAN BERKUMPUL HIDAPAN ASRAMA PADA JAM 9.00Pagi
    KITA AKAN BERARAK BERAMAI2 MENUJU KE DEWAN.TLNG SEMUA WAKIL PELAJAR SENARAI KAN APE YG ANDA TIDAK PUAS HATI,
    KITA TUNJUK PADA MEREKA YG PELAJAR BERANI,,,

    ReplyDelete
  148. mmp skrunk ni pro kepada majlis perwakilan pentadbiran......same xleh pakai...bkn lgi majlis perwakilan pelajar.....nasib korg menang tanpa bertndg....klu ade undi konfom kami xpngkah pemimpin mcm hangpa ni.......tuih....

    ReplyDelete
  149. M-MAJLIS
    P-PERWAKILAN
    P-PENTADBIRAN
    <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
    MANA JANJI MPP UNTUK BANTU PELAJAR????
    MANA DARI ZAMAN ABG ANIP,ZAMAN ADAM SAMPAI SYAFIE
    SAME JA.PENAKOT,PENAKOT,PENAKOT,,SEMBANG JE HEBAT,CKP BERAPI TAPI PENAKOT,SANGGUP JADI PAK TURUT UNTUK PENTADBIRAN,SMPAI ABAI HAK PELAJAR,
    DULU ADAM JANJI MCM2,TPI 1 PUN TAK DA,CKP JE BERAPI DPN PLAJAR SEMBANG LAIN BLAKANG LAIN,MCM KELING GILA BABI,BENGANG TUL AKU DGN MPP,SIAL GILA,,,BUAT SYAFIE JGN JADI PAK TURUT,AWK TU WAKIL SEMUA PELAJAR JGN JADI PENGECUT,JGM ASYIK JAGA PERIBADI JE
    JAGA GAK KEBAJIKAN PELAJAR,,
    AKU CABAR MPP 2010/2011,KALAU BETOI2 KORANG JAGA KEBAJIKAN PELAJAR KORANG BUAT,,TPI KALAU KORANG TAK BUAT MEMANG KORANG PENAKOT,PENAKOT,PENAKOT,

    ReplyDelete
  150. mcm ni lah....lumrah pemimpin xkira MPP / Persatuan / kelab sume hye gle nama @ jawatan...2 sbb takut mengambil risiko.....ak dah perhati lama dah....terutama skali Presiden MPP skrunk....dri dlu pegang syariah..tpi program xda...skrunk MPP ape la yg dia nak wat....bkn aku nak kondem die...tpi ni hakikat.....lg sorg...MPP pompuan dah 3tahun pegang jawatan dlm MPP , bek anda letak jawatan la....ape smbagn anda selama ini...yg tau wat vest,kot blazer....itu je....aku dah fedup tgk die.....mte die 2 asyik nmpk slh org je.....kutuk sana..kutuk sni...tpi pakai tudung labuh...itu ke pelajar jurusan pengajian islam????anda seperti gle jawatan.....aku malu ade MPP skrunk klu hye pntgkan diri...dan x pentgkan hak pelajar....MPP perlu ingat...sume pelajr mengharapkan anda......blum penah aku dok kat kolej ini,MPP bela hak pelajar.....ade ker???sblm aku kuar dri kolej ini...aku nak tgk 1 pun jadilah....aku xnak duk ngan pemimpin yg takut@pengecut@pakar belit@kuat berdalih...aku dah bosan......papepun rabu ni kita turun ke dewan ramai2...perarakan akan bermula dri depan asrama.....jam 9 pagi...

    ReplyDelete
  151. salam...
    suma mahasiswa telah sedia maklumyg datuk rektor akan turun padg bertemu dgn pelajar....sehubungan dengan itu,mohon semua pejuan keadilan didalam blog ini trun skali.....jgn berkata2 di belakang sahaja....tiada makna sume 2.....
    peluang ini bkn senang dapat.....

    ReplyDelete
  152. banyak sangat yang komen pasal mpp..kalo betol berani sgt jadilah mpp nie pasal dok ko,em nombor 1 tapi masuk bertanding je ..korang nie macam apa je belakang cakap pompang2 tapi pengecut..kalo betol pie x layak haa pegilah jadi presiden kennapa x berani..x berani xpayah cakap buat busuk je...cakap pasal sumbangan kat kolej konon korang ada sumbang apa2??ader harumkan nama kolej..takat pandai cakap dalam blog opah umur 99 tahun pon boleh berkarya..sekurang2nya pie berani sahut cabaran korang apa boleh???nak perjuangkan hak pelajar haa jadi lah perwakilan..nie sebab terlampau berani lah sampai x dak pilihanraya taun nie..korang punya pemikiran saling x tumpah ngan pemikiran budak2 tadika ..dah lah pelajar kolej islam...xpayah tunjuk pandai dalam blog nie..korang cakap je lebih luar kecut berani hantar la wakil lawan mpp..

    ReplyDelete
  153. HENTIKANLAH IDEA2 BUSUK KORANG TU..KORANG X BAGUS MANA PON JANGAN DOK KRITIK ORANG LEBUH2 PANDANG DIRI SENDIRI ,,TANYE DIRI KORANG SEMUA, LAYAK TAK KORANG CAKAP MACAM TU ..LAGI PUN PIE BARU DAPAT JAWATAN TU BAGI DIA MASA JANGAN PANDAI KRITIK JE WEIH...BUAT MALU ORANG TGK JA...AKU CABAR SAPA YANG KRITIK MPP LEBIH2 TAMPIL DAN MASUK BERTANDING...BERANI DEKAT BLOG BOLEH LA ... CUBE KAT DEPAN..AKU RASA KORANG NAK BERDIRI ATAS PENTAS PON TAKUT ..HAHAH PANDAI CAKAP JE..CANTAS ORANG CUKUP BIJAK..TAPI CUBA BUAT TENGOK..KEPADA PIE TAHNIAH ATAS PERLANTIKAN KAU..MOGA2 KO DAPAT BANYAK KAN PROGRAM UNTUK PELAJAR AKU..SENTIASA SOKONG KO..HIDUP PIE,,
    HIDUP PIE..
    MAJU PIE,
    TAKBIR!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  154. INI ADALAH SENARAI KOMEN2 YANG CAKAP PANDAI BUAT TAK BERANI:::

    ELOK DIGELAR PENGECUT@TIKUS@LIPAS@NAK TUNJUK PANDAI.
    ...................................................
    ..................................................

    1..syafie(pie)pe function ang jdi president mpp klu takut nk pertahankan hak pelajar...........jgn nk tunjuk kat org ang 2 bgus sgt....ang jdi mpp sepatutnye pertahankan hak pelajar bukan pertahankan hak diri sendiri.....de function klu ang jdi mpp klu x pertahankan hak pelajar.......

    2..mcm ni lah....lumrah pemimpin xkira MPP / Persatuan / kelab sume hye gle nama @ jawatan...2 sbb takut mengambil risiko.....ak dah perhati lama dah....terutama skali Presiden MPP skrunk....dri dlu pegang syariah..tpi program xda...skrunk MPP ape la yg dia nak wat....bkn aku nak kondem die...tpi ni hakikat.....lg sorg...MPP pompuan dah 3tahun pegang jawatan dlm MPP , bek anda letak jawatan la....ape smbagn anda selama ini...yg tau wat vest,kot blazer....itu je....aku dah fedup tgk die.....mte die 2 asyik nmpk slh org je.....kutuk sana..kutuk sni...tpi pakai tudung labuh...itu ke pelajar jurusan pengajian islam????anda seperti gle jawatan.....aku malu ade MPP skrunk klu hye pntgkan diri...dan x pentgkan hak pelajar....MPP perlu ingat...sume pelajr mengharapkan anda......blum penah aku dok kat kolej ini,MPP bela hak pelajar.....ade ker???sblm aku kuar dri kolej ini...aku nak tgk 1 pun jadilah....aku xnak duk ngan pemimpin yg takut@pengecut@pakar belit@kuat berdalih...aku dah bosan......papepun rabu ni kita turun ke dewan ramai2...perarakan akan bermula dri depan asrama.....jam 9 pagi..

    3..M-MAJLIS
    P-PERWAKILAN
    P-PENTADBIRAN
    <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
    MANA JANJI MPP UNTUK BANTU PELAJAR????
    MANA DARI ZAMAN ABG ANIP,ZAMAN ADAM SAMPAI SYAFIE
    SAME JA.PENAKOT,PENAKOT,PENAKOT,,SEMBANG JE HEBAT,CKP BERAPI TAPI PENAKOT,SANGGUP JADI PAK TURUT UNTUK PENTADBIRAN,SMPAI ABAI HAK PELAJAR,
    DULU ADAM JANJI MCM2,TPI 1 PUN TAK DA,CKP JE BERAPI DPN PLAJAR SEMBANG LAIN BLAKANG LAIN,MCM KELING GILA BABI,BENGANG TUL AKU DGN MPP,SIAL GILA,,,BUAT SYAFIE JGN JADI PAK TURUT,AWK TU WAKIL SEMUA PELAJAR JGN JADI PENGECUT,JGM ASYIK JAGA PERIBADI JE
    JAGA GAK KEBAJIKAN PELAJAR,,
    AKU CABAR MPP 2010/2011,KALAU BETOI2 KORANG JAGA KEBAJIKAN PELAJAR KORANG BUAT,,TPI KALAU KORANG TAK BUAT MEMANG KORANG PENAKOT,PENAKOT,PENAKOT,

    KEPADA ORANG 2 YANG MEMBERI ULASAN MACAM NIE SILALAH SEDAR DIRI SIKIT ..MACAM KORANG TU BAGUS JE..WEI AKU FEDUP BETOI TGK ORANG JENIS NIE..YANG TAU PE.KRITIK,,..KRITIK...KRITIK..ITU X KENA,,INI SALAH....HOOO BOSAN DAN PELIK PEMIKIRAN BEBUDAK MACAM NIE..ADHAI TOLONGLAH BERENTI KOMEN KALO X DAK IDEA NAK CAKAP SILA DIAM,.,,,,,,,,,,,,D..I..A..M

    ReplyDelete
  155. salam...
    saya meyokong segala komen sahabat2,bkn sahaja student it xdapat ptptn malahan segelintir student perbankan dan perakaunan juga menangung nasib y sama,nak salah kan siapa????
    bila jumpa pegawai ptptn lelaki disepaknya kita macam bola soh g jmp staf perempuan nie plak,kami bkn anak owg berada,klu kaya tidaknya nak masuk kolej islam perak y menjanjikan yuran y minimum n semata2 nak bantu anak perak smbg blaja,baik masuk lim kok wing,tersangat kecewa dan kesal dgn pegurusan kolej. bila nak jumpa rektor plak bukan maen susah,setiausaha rektor makan gaji buta kod...

    ReplyDelete
  156. salam untuk semua rakan2 seperjuang yg mahu menegak keadilan,ni kali pertama aku masuk commen dlm bloq ni,aku pun nak luah je,korang semua hentam pentadbiran je,
    aku nak hentam mpp dgn kelab,
    aku memang tak puas hati sngat2 pada mpp waktu adam pegang walau pun aku bqu masuk 2009.
    MPP 2009/2010
    1,masa adam
    1.1.janji adam kat pelajar mcm2,manifasto dia aku bca,tpi haram 1 pun tak di laksanakan
    2.1,pasal sijil mkki,mana sijil tu,haram smpai la ni tak dapat2 lagi,sembang mcm celaka,anak keling pun tak sembang mcm tu,
    2.1.mpp ni semua pandai ckp,siap bka ayat al-quran ble bercakap.tpi 1 haram pun tak amal.korang tau la orng ckp tak amal ape dosa dia
    3.1.dpn pelajar ckp punya la baik,blakang janji mcm haram....bla.bla.bla,,,,,,,,,
    kenape korang hanya berjanji pada pelajar,,korang nak kena laknat ALLAH KE,janji mcm2 tpi haram 1 pun tak buat
    2.STEADFAST 2009/2010
    1.1,janji nak bgi sijil masa program kat ulu langat,punya semangat aku g dgn member2 aku.tpi smpai sekarang haram sijil pun tak dapat.dah 2 sem sijil tak dapat gak,bla tanya kat diaorang kata nak bgi,tpi tak bagi,sembang mcm paria,
    tak faham aku
    eeeee bengang betoi aku kat hampa ni
    nama je senior tpi janji mcm anak haram..
    2.ASRAMA.
    1.1.EXCO ASRAMA SEMUA KERONI.DR DULU SAMPAI SEKARANG.AKU TAK FAHAM LA..DAH TU JGN TUNJUK BERLAGAK SNGAT,
    TPI KERJA HARAM TAK DA,BUDAK2 HILANG LAPTOP APE TINDAKAN KORANG,INGAT LAPTOP TU BELI DGN DUIT MAK BAPAK KORANG KA HAAAAAAAAAA,,,
    .................................................
    OK SMPAI CNI DULU AKU LEH KOMEN SEBAP BNYAK G AKU NAK KOMEN,TPI SIMPAN DULU,
    KESIMPULAN DR KOMEN AKU JANGAN HANYA MENABUR JANJI TPI KITA TAK TUNAI,INGAT SIFAT ORNG MUNAFIK TU APE,,,,,,,,,LU PIKIR LA SENDIRI,,,,,
    MINTA MAAF AKU CKP KASOR SBD BENGANG DNG KORANG,
    <<<>>>>>
    <<<<20090045.. >>>>>>
    <<<>>>>>>
    INGAT ALLAH BERSAMA ORANG BERIMAN.

    ReplyDelete
  157. wahai umat islam sekalian...
    kembalilah anda semua kpd islam yg sebenar....
    TAKBIR..!!

    9/2/10

    ReplyDelete
  158. aku sokong UMNO:
    U:untuk
    M:mahasiswa
    N:nampak
    O:ok

    idup KISDAR!!!
    mari rmai2 msuk LUXOR!!!!
    bkannyer nak mengGODA
    cumer nak meNIAGA
    minumla KOPI JANDA!!!!!

    akula penyelamat RIANG-RIANG!
    biarkan kolej anda diSELUBUNGI
    RIANG_RIANG!!!

    idup budak kecik!!!
    kami sokong SINCHAN!!!!
    hahahahahaha.......

    sebagai penutup,
    majulah RIANG-RIANG
    di kolej ISLAM.
    supaya hidup anda lebih RIANG spt
    RIANG-RIANG.

    minum MILO anda jd RIANG & GIRANG!!!
    MILO ais kaw2 1!!!!
    ns goreng riang2 n
    akhir kata kpd sumer plajar kolej
    & staff serta rektor kolej;
    GONG XI FAT COI!!!
    pihak pentadbiran,x der limau ker tuk kami?

    sebut betul2, TONGKAT ALI.....
    bg staf pompuan; mnumla KACIP FATIMAH,
    kalo x der, bantai jer KOPI JANDA!!!

    ReplyDelete
  159. kome kutuk MPP je pandai...saper yang aturkan perjumpaan dialog bersama pentadbiran???kome ke?? klu MPP takde alamatnye berani bermaki di dalam blog ajer, esok, klu brani, cakap la berapi macam korang cakap dalam blog ni, klu tak memang sah korang pondan.

    ReplyDelete
  160. kolej ni bangang sangat....
    ckit2 kt matrix...sticker la...
    bodoh...bangang btul la kolej nih...
    staf...poyo sme nye...nk jmpe dekan pn dh kne tuleh name...asal bangang sgat kolej nih......

    ReplyDelete
  161. staf bhagian pmbagunan wt keje smbil lewa...
    en.badio...
    keje tel. je...huh3
    klu nk tel. pown jgn la wktu keje!!!
    x bretika lngsung...
    ktua jab.leh dtg lg awl dr staf..
    staf rht je..
    blagk mcm bos lak..
    buang je staf yg x bretika..
    bru klej leh maju..

    ReplyDelete
  162. time kasih pada saper yang komen
    ALHAMDULILLAH..
    DISINI ADER ALAMAT EMAIL SAYA
    TERUS MENGUTUK DAN MEMFITNAH
    K ALAU IANYA DIFIKIRKAN BERMANFAAT
    KALAU NAK TAHU LEBIH DETAIL
    APE? KENAPE?
    BILA? MANA?
    SIAPA DAN MACAMMANA?

    BOLEH CONTACT SAYA

    MUHAMMAD ADAM SULAIMAN
    017 589 1689
    paktani23@yahoo.com

    jangan risau
    kalau ada masa saya jawab
    saya tak lari dari masalah

    jangan lupa gak
    final exam nak dekat ni
    ASSALAMUALAIKUM

    ReplyDelete
  163. sabar jelah adam dorang bukan tahu tugas pemimpin macam mana
    aku sokong ko cakap dorang ni lagi penakut
    baling batu pastu sorok tangan
    atau pun dah kentut busuk pastu tak ngaku
    memang dorang busuk pun
    aku tahu ko tinggalkan bisnes ko yang janakan pendapatan ribuan ringgit untuk jadi pres
    aku nampak aper yang ko dah wat kat kolej
    TAPI BIAR JELAH KAT DORANG NAK CAKAT APER
    PASAL CAKAP SI BODOH MEMANG TAK DATANGKAN MANFAAT
    . . . DAH KUTUK PASTU KUAR AYAT ALQURAN...
    NILAI DIRI SENDIRI DULU. . .

    ReplyDelete
  164. bis 2 ko bgus sgt ke...ko kentut lgi bau mcm babi...sdar ckit dri...jgn org...ckp bapak sendri..hahaha...bpak ko dh tampar ko ke lum klu lum suh dye tampar ko dlu bru ko ley menilai org....hahaha...k lah ckp ngan ang rupe ckp dgn tunggul...hahaha...ramai org benci pie....dpan org tunjuk bgus...ingat ckit aku thu segalanye tentang ang..jgn smpai semuanye terbongkar...ingat ckit...jdi berwaspada lah wahai syafie....

    ReplyDelete
  165. f_ _k adam!!!!mamak itam cm zambry!!!pnt2 je kiteowg brator pnjg2 undi ang,knvoi smbut ang rmai2,promote muke ang yg cm cibai tu rmai2,yg ni yg ko bls kt kami????dasar mamak bangsat!!!!dah la sanglap duet mpp wt modal beli baja cabai ko 2,mcm kiteowg xtau!!!ang mati aku x pduli la bangsat!!!_(gama)

    ReplyDelete
  166. baru aku thu inilah gred/nilai akademik student kolej kita, aku gerenti kalu chek balik pointer2 kome yang maki hamun ni, sure under 2.00,wat habis duit mak bapak korang je hantar korang kat cni...last2 mencarut je yang korang thu, kalu mak bapak korang bce komen korang meleleh air mate mereke, aku kesian btul la...weh dengar ni...nabi tak mengaku umat kepada sesiapa yang mencarut tak kira dalam blog sekalipon...bawak la bertaubat seyh...astaghfirullah.

    ReplyDelete
  167. hafifi@steadfastFeb 9, 2010, 11:44:00 PM

    kepada pemberi komen Feb 9, 2010 11:17:00 AM
    ....
    saye MUHAMAD NOR HAFIFI BIN MOHAMAD NAIMY
    mantan pengerusi steadfast 09/10
    sye cabar anda utk face 2 face ngan sye....ckp kutuk blakang.....sye brtggjwb ngan persoalan yg diajukan oleh anda.....

    tlg hubungi sye di talian
    013 4633747 klu takut kol,msj pun xpa...
    sye brani kerana benar...
    anda xfikir pnjg apabila berkata sesuatu...

    sye xsangka nape tak berdepan ngan sye trus.....
    ape guna meluahkan dlm BLOG ni....
    mohon jgn jd pengecut....
    sye cabar anda dlm mggu ni utk brdepan ngan sye....

    anda silap besar mempersoalkan ttg benda 2...

    ReplyDelete
  168. salam.....
    aku xpaham la ngan korg ni.....
    xpasl2 adam,MPP,Steadfast, asrama nek nama...
    korg dah hbh modal ke.....sye ucapkan ribuan terima kasih la kepada anda yg pengecut mengutuk sume......anda leh digelar pengecut sesangat....spttnya kena berdepan...kita nak setlekan mslh pentadbiran...ni msk mslh pelajar lak....
    aku rase nak penumbuk je korg ni......
    xleh pakai.....

    ReplyDelete
  169. 2.STEADFAST 2009/2010
    1.1,janji nak bgi sijil masa program kat ulu langat,punya semangat aku g dgn member2 aku.tpi smpai sekarang haram sijil pun tak dapat.dah 2 sem sijil tak dapat gak,bla tanya kat diaorang kata nak bgi,tpi tak bagi,sembang mcm paria,
    tak faham aku
    eeeee bengang betoi aku kat hampa ni
    nama je senior tpi janji mcm anak haram..


    mohon ketengah berdepan ngan kami ajk steadfast.....
    kami xpenah lari dari masalah.....
    FAHAM!!!!

    ReplyDelete
  170. hahahahhahahahahahahhahha

    ReplyDelete
  171. Takbir!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  172. kuat sgt ke ko nk tumbuk org...bpk ko ajar bertumbuk ke?...hahaha...bkan bpak ang ajr men shake hand ke..?..hahaha...dasar bangang...ank haram......pesan kat bapak ko jgn nk tunjk hbat sgt ajar ank bertumbuk....bodoh...dtg kolej nk blajar bkan nk bertumbuk gampang hoi....klu ko x puas hati cri aku kat alamat no 10,taman harmoni persiarn 3...cri aku...

    ReplyDelete
  173. alamat no 10,taman harmoni persiarn 3
    mcm la sume thu tmpat 2....
    nape andax xletak name penuh trus....kan senang org tu nak cri anda......tul x????

    ReplyDelete
  174. 2 la nk kate bodoh marah..ang x puas hati meh cri aku....aku dh bg alamat penuh....bodoh....meh sni aku tngu ang...aku de kat dpan pintu...

    ReplyDelete
  175. kepada smua pelajar kolej...
    sye nmpak sperti pentadbiran nak mengalihkan perhatian kita supaya tidak mengadakan perhimpunan iaitu dema dgn tiba2 tukar sahsiah drpd pertemuan dgn mentor kepda umum.....mohon sume pelajar bersedia......
    thun lepas kita dah ditipu dgn pentadbiran...kate ade dialog dgn rektor...tpi hye angkat sumpah sje.....
    moga kita xditipu sok pagi....

    ReplyDelete
  176. saudara sye rase anda kenal sape sye....
    cume sye xknl spe anda....
    klu xsilap sye, kat tmn harmoni ade 1 buah rumah sewa laki.....
    rumah along,abe sani,hasri jaris,pali...
    itu xsilap sye....

    ReplyDelete
  177. ok2....kita gempur kolej.....tendang rektor dri kolej....rektor main politik kuat.....sampai semua org susah...punca rektor...hentikanlah politik nie....smpai ble nk mkan duit rakyat...

    ReplyDelete
  178. klu berani bagi la name, no i/c...ni bg alamat ntah2 umah kosong...ni bukan berani, ni pondan...wakakakaka

    ReplyDelete
  179. ish bnyk la....aku bkaan duk situ..ko biar btul....itu jiran aku..hahahaha...x pandai cri...sila cuba sebentar lagi...hahaha..aku knl ko 2 fifi..ahahha

    ReplyDelete
  180. bsok anda akan jmpa sye di dlm dewan atau perhimpunan pgi sok......
    mohon utk sume pelajar menyokong fakta yg dikeluarkan....

    ReplyDelete
  181. ish bnyk la....aku bkaan duk situ..ko biar btul....itu jiran aku..hahahaha...x pandai cri...sila cuba sebentar lagi...hahaha..aku knl ko 2 fifi..ahahha

    ................

    apasal nama hafifi nek.....
    die ngah demam kat asrama 2...
    dia kena tuduhan melampau...trus demam...
    ramai kate dia pencetus perhimpunan....
    kesian kat dia wei....
    dah la zambry menang....lagi la die demam....
    aku sian ngan die....huhuh

    ReplyDelete
  182. apek, dugong.....
    jom kita chat kat dlm ni.....

    ReplyDelete
  183. Salam..
    dah2 g tido sume..
    buat dosa jer aku bace komen korang..
    memalukan Kolej Islam..
    Bwak2 bersabar ckit..
    istighfar..
    to fifi n laen2 yg dituduh yg bkan2..
    bwak2 bersabar jer..
    tuhan akan mmbalas prbuatan diorg 2..
    Hidup KISDAR!
    Wsalam..

    ReplyDelete
  184. disini sy nk gtaw...
    sy xpueh aty ngan staff raihan...
    pehal ek ngan dye 2?
    die igt dye 2 bgs sgt ke?
    mke jew bley blah pragai mcm @@@@@????......

    ReplyDelete
  185. we want MQA
    we want MQA!!!!!!!
    we're skin...!!!!!
    we want MQA

    ReplyDelete
  186. I LOVE USTZ AZMI
    NAK 4.0 pengajian islam

    ReplyDelete
  187. knp bro yg pki bju biru macm nerd 2 garang smcm??
    tkt i taw nyah....!!!!!
    awwwww
    i love pinky

    ReplyDelete
  188. wan meggie a.k.a wan pening meniaga hot dog...
    sebijik 20sen..
    nk col 0135020213/0175366952
    perniagaan dbuka pada pkl 6 hinnga 12 mlm shj..

    ReplyDelete
  189. sy seurg teruna kesunyian...
    jika para puteri ignkn teman sila dial no sy di 0134754797
    confirm sy agkt col...
    col taw...

    ReplyDelete
  190. sy syg m'sia...
    kte brdamai la...
    kolej xbsalah tapi org pntdbrn yg bslah...
    jom rumble depe...

    dpd : alien sami vellu (the legend of broken mat rempit)

    ReplyDelete
  191. bole tolong sy x???
    sy nk kwen tp xde dwit..
    collect r dwet sket..
    nak kawen......
    i love u all

    ReplyDelete
  192. sy sk makan nasi ayam

    ReplyDelete
  193. AKU NAK GTAW R WEY!!!!!!
    yg korg sume ney BODO gle pehal...
    klu xpueh aty ngan kolej pn jgn r smpi nk betmbuk ssme sndri...
    BODO gler...
    nak ckp dpn2 wkt wt pjmpaan ngan REKTOR...
    jgn blakang jew ckp mcm nk RAK smpi men nme BAPAK ape ko ank HRAM ke...
    LEPAK r bro...
    p bwk ktgh...
    stkt men blog kucing aku pn bley komen...
    apada la korg...
    BONGOK

    ReplyDelete
  194. Saya Mohamad Syafie,slaku MAJLIS PERWAKILAN PELAJAR yang korang semua kata yg bukan2, saya cabar pd esok tampil dihadapan menyuarakan apa yg selama ini terbuku di dada korang serta luahkan rasa ketidakpuashati 2, klu btl2 berani dan gentlemant....jgn stakat tulis kt blog je!!!!!! sy juga menegaskan bahawa korang berfikiran terbuka skit serta tegur secara profesional dan jgn tuduh yg bkn2..fikirlah sedalam2nya baik & buruk sebelum membuat keputusan,,.

    ReplyDelete
  195. tul 2...sye stuju...
    ape barg kutuk dlm blog ni...
    sye yakin sok ramai yg diam......
    lumrah pelajar kolej...kutuk pye kuat....dah dok depan2 trus senyap....

    ReplyDelete
  196. MPP yg 3 penggal 2?
    sy rse mcm knl je..kak faizatul akma kan?
    dye mmg poyo, lau x clap sy dye BKA,
    dak2 senior dlm klas dye pown nyampah ngn dye
    ckp x srupe bkin..
    bajet baguih sgt!!!
    Giler kuase kak sorg nih!
    sile komen ttg dye..
    walopown sy bru dduk kt asrm
    tp dh dpt agk prangai dye
    Insaflah kak FAIZATUL AKMA!!!

    ReplyDelete
  197. sesaper student yg
    minat mancing,
    jom kiter mancing sg perak yg
    bnyk ikan lampam.
    hayatilah pengalaman
    yg menakjubkan
    menarik bapak
    baung,
    tongsan
    dan pari..

    ReplyDelete