Wednesday, January 9, 2013

09 January 2013 Kalimah Allah - Pukulan Maut Dari Dr Asri Buat Umno

"Katakanlah (Wahai Muhammad): "Wahai ahli kitab, marilah kepada satu kalimah yang bersamaan antara Kami dengan kamu, iaitu kita semua tidak menyembah melainkan Allah, dan kita tidak sekutukan sengannya sesuatu jua pun; dan jangan pula sebahagian dari kita mengambil akan sebahagian yang lain (Para paderi, sami dan pemimpin) untuk dijadikan orang-orang yang dipuja dan didewa-dewakan selain dari Allah". kemudia jika mereka (Ahli Kitab itu) berpaling (enggan menerimanya) maka katakanlah kepada mereka: "Saksikanlah kamu bahawa sesungguhnya kami adalah orang-orang Islam." (Ali-imran:64)

Mantan Mufti Perlis Dato' Dr Mohd Asri Zainul Abidin melontarkan satu persoalan yang mencuit minda dan menggoncang jiwa untuk dirungkai secara realiti tetapi berhemah dan berilmiah.

PERLUKAH VERSI KHAS APABILA BUKAN ISLAM MENYANYIKAN LAGU-LAGU RASMI NEGERI-NEGERI INI?








Sumber - kerengga

2 comments:

  1. kenape berita pelajar mesir dipukul oleh Pegawai hal ehwal pelajar perak tidak dikeluarkan.dayus ke hampa orang

    ReplyDelete
  2. Masaalahnya tidak ada persidangan para ulamak dan cendiakawa islam dalam malaysia ini untuk membahaskan isu ini dan membuat keputusan untuk diimumkan kapada awam..orang awam keliru kerana kejahilan mereka..apabila kita jahil maka berdosa kita kerana tidak mencari ilmu akannya.fardu ain telah jatuh atas kita untuk mengetahwi isu ini.

    ReplyDelete