Wednesday, November 26, 2008

Penyerahan Siap Kerja Masjid Kg Temelong, Lenggong

25 Nov 2008, LENGGONG, Majlis penyerahan Siap Kerja Projek Masjid Kampung Temelong, Mukim Lenggong Daerah Hulu Perak telah selamat disempurnakan. Masjid Temelong dibina bagi menggantikan Masjid lama yang uzur di atas sebidang tanah yang dibeli dan dipecahkan sebagai wakaf penduduk tempatan. Mengikut makluman, kos binaannya mencecah RM700,000 hasil dari kutipan derma, peruntukkan Kerajaan Negeri dan Kerajaan Persekutuan

Namun kos tersebut hanya menampung fizikal bangunannya sahaja dan masih kekurangan anggaran RM100,000 untuk menyiapkan jalan masuk, dataran dan pagar. Sumbangan untuk penampung kos tersebut akan diusahakan oleh pengerusi masjid dan pemimpin setempat.

Majlis Penyerahan dokumen siap-kerja dan kunci Masjid Kampung Temelong telah disempurnakan diantara wakil Jurutera Daerah JKR Hulu Perak sebagai agensi Pelaksana kepada Dato’ Zainal Abidin Omar, Pengarah Jabatan Pembangunan persekutuan selaku pelanggan. Seterusnya penyerahan kunci Masjid kepada Pengerusi Masjid sambil disaksikan oleh ADUN Kota Tampan, YB Dato’ Saarani Mohamad, Pegawai JKR dan kontraktor. Turut hadir pada majlis itu Penghulu Lengong, Ketua Kampung, Muhammad Safuan Nawawi, Pengerusi JKKK (Persekutuan) dan penduduk kampung.
YB Dato Saarani dalam ucapannya bersyukur projek yang yang dimulakan Nov. 2007 telah disiapkan mengikut jadual. Perbelanjaan membina dataran, jalan masuk dan pagar akan dapat disiapkan atas usaha Kerajaan, Jabatan Pembangunan Negeri dan dermawan. Beliau berharap Masjid ini dapat berfungsi dengan sebaiknya dengan mengimarahkan dan jadikan tempat perpaduan seluruh penduduk kampung.

Wakil Jurutera Daerah Hulu Perak menyerahkan dokumen siap-kerja kepada Dato Zainal Abidin, Pengarah Jabatan Pembangunan Negeri disaksikan YB Dato' Saarani ADUN Kota Tampan dan Pengerusi Masjid Kampung Temelong, Lenggong.

No comments:

Post a Comment