Thursday, November 22, 2012

Nik Aziz akan saman Utusan isu tuduhan murtad

Setiausaha akhbar Tuan Guru Nik Aziz iaitu Ahmad Fadhil Shaari hari ini menyatakan akan mengemukakan saman terhadap Utusan Malaysia kerana memfitnah dan memanupulasi kenyataannya seolah-olah mengatakan Nik Aziz menuduh UMNO murtad!

Sebenarnya tidak sekali menuduh demikian. Kenyataan itu adalah bersifat umum dalam batasan iman dan kufur supaya semua pihak bertindak dengan betul menjaga iman masing-masing. ujarnya. Baca berita penuh di Harakah hari ini.

TRANSKRIP kenyataan Nik Aziz dalam kenyataan media kepada pemberita di Muktamar PAS ke-58 di Pusat Tarbiyah Islamiah Kelantan (PUTIK) 18 November lalu itu diperbesarkan oleh UMNO dan menimbulkan isu kononnya Nik Aziz menuduh UMNO murtad.

"Bila UMNO buang Islam, maka UMNO ugama apa? Saya ulang sekali lagi, bila Umno tolak Islam dalam dasar hidup dia, maka ugama apa yang Umno pakai?
Bila Umno tolak Islam dalam dasar parti dia, maka Umno (asasnya) samada Kristian ke, Buddha ke, atau takde ugama?

Timbul masalah murtad ..... Murtad ni khabarnya (kepada) orang Kristian ... (dan kepada) paderi-paderi dia ... saya kata tidak. Yang menjadikan orang Melayu murtad ni kerana orang Melayu sendiri memperlekeh Islam.

"UMNO tolak Islam, maka NAMPAK dia lekeh, perlekehkan Islam."

No comments:

Post a Comment