Friday, August 28, 2009

Zambry cabut keris dan ajar doa buka posa

Bulan puasa ni kita mesti berhati-hati tidak mengeluarkan kata-kata supaya tidak mencela/mengumpat orang lain. Jangan nak sedap-sedap mengata orang takut puasa kita yang dapat Lapar dan Dahaga sahaja. Pulak tu pahala kita dapat kepada orang yang kita menyakitkan hatinya. Anggaplah ini satu berita baru untuk melariskan barang baik. Yang dimaksudkan adalah Embey Zambry di Negeri Perak ini.

Pada 5 Ramadhan 26 Ogos 2009 terdengar pekikan pahlawan baru silat setelah selesai menerima gelaran ‘Imam Khalifah Negeri’ dari Pertubuhan Silat Gayong Malaysia di kediaman Menteri Besar, Ipoh.

“JANGAN sesekali mencabar kedudukan orang Melayu dan JANGAN anggap dengan berdemontrasi di jalanraya mereka anggap mereka handal, tapi mereka tidak tengok lagi amokan serta kepahlawanan Melayu!” katanya .

Tambahnya, cabaran yang dibuat bukan bermaksud mengajak orang lain bertarung tetapi mengingatkan pihak tertentu (Pakatan Rakyat) jangan sesekali berani mengusik hak dan kepentingan orang Melayu yang telah sedia maklum.

Sesekali cabut keris, terkecut kedu juga dibuatnya

Pada 6 Ramadhan 27 Ogos 2009 dan mungkin sepanjang Ramadhan, terdengar suara Embi Zambry di siaran radio ‘Perak FM’ ucapan selamat beribadat berpuasa dan memimpin bacaan doa buka puasa yang didengari keseluruh Negeri Perak sebelum berkumandang azan Maghrib.

“Saya Dato Seri Zambry Abdul Kadir, Menteri Besar Perak Darul Ridzuan mengucapkan selamat mengerjakan ibadat puasa di bulan Ramadhan kepada seluruh umat Islam.

Kemudian, “Allahumma lakasomtu…..” dan azan Maghrib pun berkumandang.

Tuan Guru kita dah bertazkirah dan lepas ini pasti laku punya.





6 comments:

  1. Mamat Zambry terikut2 stail mantan dan ketua pemuda UMNgOk sekarang. Hendak tunjuk jaguh dan samseng...

    ReplyDelete
  2. hehehe... dh dgr pun suara lemak merdunya kt radio umNO mlm td... hebat sgt ler tu...

    ReplyDelete
  3. Kalau tazkirah setakat baca doa buka posa, budak PASTI pun lagi banyak pandai doa. Siap sebut nama sekali tu.

    ReplyDelete
  4. buat la modal lain zambri..tak cukup kat tv kat radio pn nak tujuk skil plak dah..kelulusan sain politik..pakar putar minda rakyat perak..zambri boleh zambri boleh blah..

    ReplyDelete
  5. jika nizar dulu boleh dpt berckp dlm radio kan alangkah bagus ..tp apo nak dikato perakfm juga tlh diumnokan..biarlah zambery mbh tue terjun dengan labu-labunya..ader polis tak jaga dia masa kat perakfm

    ReplyDelete
  6. Hahahaahahha baca doa buka posa je!!! macam budak TADIKA, itu MB haram Perak buat malu je.

    ReplyDelete