Saturday, August 1, 2009

Teater Hadis 'MENUNGGU KATA DARI TUHAN' dapat sambutan

IPOH 31 Julai 09. Program Bulan Dakwah anjuran bersama Persatuan Pegawai JAIPk dan Persatuan Kebajikan Ummah, Trong berjaya mengatur beberapa acara yang hebat dan amat memuaskan penonton yang hadir yang diadakan di Dewan Institut Tadbir Islam (INTIM), Ipoh malam tadi.

Mesej dakwah yang disampaikan melalui persembahan beberapa lagu dari Juara Akademi Nasyid 2009, Azahan Atan. Kemudian diikuti persembahan Teater dari Hadis Nabi bertajuk 'MENUNGGU Kata Dari Tuhan' lakonan dari artis terkenal Sabri Yunus dan Sani Sudin arahan dari Dinsman yang begitu emosional dan menyentuh iman. Seterusnya persembahan multi-media tentang sejarah dan liku-liku hidup pejuang Islam Pattani di Thailand yang disampaikan oleh Pengerusi TERAS Encik Azmi Hamid yang menyentuh jiwa dan keinsafan.

Tahniah diucapkan kepada Al-fadhil Ustaz Nor Azli Musa sebagai Ketua PEKUT yang berjaya mengelolakan program ulung dan sehebat ini. bp




2 comments:

  1. Sikap perkauman sangat penting demi mengekalkan kuasa politik melayu/Islam.

    Sikap perkauman dikalangan kaum cina dan india sangat tebal dan kukuh, itu sebab mereka boleh hidup senang dan maju di mana2 sahaja di muka bumi ini.

    Sikap perkauman cina boleh disama kan dengan bangsa yahudi.

    Kaum cina sangat bijak 'menyamarkan' sikap perkauman mereka sehinggakan sukar bagi melayu yang bodoh mengesan nya.

    ReplyDelete
  2. tok gajah bengong!!balaci umno.tukang jilat najis
    umnongok.

    ReplyDelete